Gå til innhold

Drivstofforbruk Ram 2014

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Har  vurdert å handle RAM med 3.0 liters Ecodiesel , ca 2014 mod. Jeg trenger en kraftig trekker og pga høy bensinpris vurderer jeg og bytte inn Tahoe 2009 til fordel for en oljebrenner....

 

Hva er forbruket på en slik motor? 244 HK blir kanskje en stor nedtur fra V8 bensin med div godsaker? Er det mye mer og hente ut av 3 liters Ecodisel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dodge selv oppgir forbruket til å være fra 0,87l/10km til 1,17l/10km. 

Det er selvsagt noe å hente, slik som alle andre dieselmotorer med turbo, men igjen så er det et moment en bør tenke litt på, hvis du skal trekke mye henger og belaste bil tungt, er det da gunstig for motor og drivverk at det har mye høyere dreiemoment enn det er konstruert for?

 

Har hatt en slik innom jobb og fikk i den forbindelsen en kort liten tur med den, og du verden for en behagelig bil! Det er virkelig en doning jeg kunne tenkt meg! 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaa....det forbruket er vel ikke så ille.. Har sett div videoer på YouTube og stort sett er det bare lovord om denne bilen. Det er 1500 utgaven i Laramie utgave som er aktuell. Jeg trekker en stor kapellhenger i dag og med last samt litt pådrag ligger forbruket på ca 3 liter pr.mil.

 

Var egentlig tenkt til å bytte til siste modellen av Tahoe men bensinprisene har tatt knekken på de tankene. Blir nok Dodge Ram med kapell ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår