Gå til innhold

Noen som vet original ET på A4 B9 Avant ?

Ranger emnet


029kid

Anbefalte innlegg

Selv om Møller selger felger så er det ikke dermed sagt at du kan bruke de.

 

Finnes noen små regler man må følge, f-eks ET og rulle omkrets.

Du kan forandre sporvidden med 15 per aksel. Dvs, 7.5 per side(på akslingen). Har du ET40 kan du gå opp (inn) til ET47.5, og ned (ut) til ET32.5 lovlig.

 

Du kan gjerne bruke en 10" brei felg å, så lenge rulle omkretsen er +/- 5% av det originale + ET er innenfor. (+ at dekket ikke stikker utafor skjermbuen) 

 

Senterhullet må du også passe på. Vet at min A4 B8 har 66.6mm senterhull. Veldig mange VAG felger har "bare" 57.1(?)mm hull. Så de 57mm felgene kan du ikke bruke hvis du også har 66.6mm NAV 

 

Men utifra linken din så er jo felgen merket med Audi A4 B9 så vil nok passe den da ja 1-winking.gif

 

 

Hvilken dim du skal bruke? 215/40 på 19 da? Spørs jo hvilken dekk dim du har originalt på bilen 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, de felgene jeg linket til var bare ment som eksempel på 19" felger Audi selv selger til A4 B9. Da de er ET40 antar det derfor er standard ET?

 

Så dersom 40ET er standard, kjører jeg da lovlig på ET30 (vs ET 32.5), mtp at felgen er 0.5" smalere enn standard... Eller tar jeg feil?

 

Om jeg går for disse (8x19 ET30) vurderer jeg 235/35/19.

Hva tenker du?

 

Original sommerhjul på bilen er 245/35/19 på 8.5x19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ET40 til ET30 er ikke lov. Felg str eller bredde har ingenting å si smile.gif

 

De kan også ta deg på teknisk kontroll. Sjansene er små, men de er jo der. Jeg har selv kjørt i flere år med ET35 felger på en bil som skal ha ET45, aldri fått noe tilsnakk pga felgene (EU kontrollen ble tatt med vinterdekk). Men møter du på den riktige idioten så får du nok beskjed om å vise bilen med riktige felger. 

 

Edit: Husk at samma bil kan ha flere ET 1-winking.gif I følge en side på nett så har bilen min ET47, mens hos biltilsynet står det ET39

 

Audi A4 (B8) avant årsmodell 08 - 15   


Boltsirkel (PCD): 5-112
Bolt/Mutter dim: 14x1,50B
Innpress (ET): 47

 

DEKK/FELG


Dekk foran (standard) 205/60R16
Dekk bak (standard) 205/60R16
Hastighetsindeks W (270 km/t)
Lastindeks foran 87
Lastindeks bak 87
Innpress foran 39 mm
Innpress bak 39 mm

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår