Gå til innhold

Frostplager

Ranger emnet


gullroger

Anbefalte innlegg

Har en 2005 mod. 307  2L som fusker når det blir kaldt. Får ikke opp turtallet. Må gå et kvarter på tomgang før jeg kan kjøre. Har prøvd ei uke med kondensfjerner, og har også skiftet dieselfilter men plages fortsatt. Virker som om dieselen fryser. Er lettstartet og går helt fint nå når det er rundt null grader og varmere. På det kaldeste fikk jeg ikke start. Hva er mest sansynlig feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst motoren må gå ett kvarter før den kan kjøres pga at du ikke får opp turtallet tror jeg aldri det er snakk om glødeplugger som er dårlige,dårlige glødeplugger så sliter du med starten,men starter bilen går det ikke mange sekundene med litt hakkende tomgang før den går rent og er "klar"

Ett kvarter tyder på noe helt annet.

 

Ta en diagnose og se om noe dukker opp/ligger inne som feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist da det nærmet seg 15 minus ute, ville den ikke starte i det hele tatt på morgenen. Klarte til slutt å få start på ettermiddagen ved å holde gassen inne, og med nesten fullt gasspådrag, gikk den på tomgang. Jokket litt med gassen og nærmest presset motoren og plutselig gikk den rent igjen. Da hadde imidlertid utetemperaturen steget noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ting som tyder på at du har problemer med glødingen også siden du ikke får start i veldig kaldt vær.

Visst du får tatt og prøvd å satt strøm på en og en glødeplugg direkte med en ledning fra batteriet ser du nokså fort at de som "gnistrer" er de som trekker strøm=virker.

Men som sagt når den først har startet om må stå ett kvarter,da er noe annet galt.

Spander på deg diagnoseapparat/besøk verksted og les ut eventuelle feilmelinger.

 

Lenge siden skifte av dieselfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å skifte,men kan fort bli ca1200kr for ok plugger bare sånn rett ut av vinduet også med prøve å feile metoden,skal verksted skifte for deg kan du helt sikkert legge på nok ettpartusen.

 

 

Kom endelig tilbake å skriv hva verkstedet kommer frem til på torsdag,er noe som dessverre går altfor ofte igjen på forum at når bilen plutselig virker/alt iorden så er det ikke mer oppdatering på siden folk så innderlig søkte etter en løsning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt grunnen for hvorfor du valgte å ikke gjøre det. Og en ting du bør vite, jo lenger du kjører med defekte glødeplugger jo større er sjangsen for at de knekker ved demontering og krever at toppen må av = DYRT!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siste oppdatering. Grunnen til at det ikke ble gjort var nok bare at jeg ventet på verkstedtime. Dette er nå utført, og så langt fungerer bilen aldeles utmerket. Pluggene satt ikke fast så jeg slapp unna med 3085 kr.-  Det har riktignok ikke vært under 3-4 minus ennå, men jeg regner med at det går bra. Hvis ikke fortsetter denne tråden en stund til. Tusen takk for gode råd alle sammen.

Mvh Roger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår