Gå til innhold

Tungstartet 2,0 TDI 170hk VW Touran

Ranger emnet


tojoha

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2010 VW Touran 2,0 TDI 170hk som er vanskelig å starte når motor er kald.

Jeg har kostet på den kr 20,000,- i deler og arbeid, men er forsatt tungstartet.

Det som er gjort er:

Nye glødeplugger

Nytt gløde relé

Kontr, kabler til gløde plugger

Byttet tandem pumpe sam tettinger på dysene, dette fordi det var kommet olje i dieselen.

Byttet ut dieselen samt skiftet dieselfilteret to ganger, hatt på dyserens. Alt er utført av Meca verkst.

Men den ville nesten ikke starte i dag på minus 10 gr.

Er det noen der ute som kan fortelle meg hva som egentlig er feil. Hvorfor finner ikke verkstedet ut dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, er det sjekket at bilen faktisk gløder? Altså målt om det kommer spenning frem til glødeplugger når tenning vris om?

 

Hvis den gjør det, er det verre å diagnostisere det, men det kan være så enkelt som en defekt temp.sensor, men også så dyrt som defekte dyser. 

Vanskelig, om ikke umulig å gi noe konkret svar her.

 

Jeg vet at PD har fått problemer med dyser/pumper som løsner og banker hullet i toppen ovalt og ødelegger lobbene på kammen, men det er ikke veldig utbredt og det burde de ha sett hvis dysene har vært ute.

 

Hvor langt er den gått?

Hvilken motorkode har du? 

Har de utført en diagnose, isåfall er den noen feilkoder? 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen

Det verste er at jeg har kostet reperasjoner på kr 30,000,- frem til nå og problemet er det samme.

Nå har jeg byttet innsugsmanufoyl da det var feil på tetning i virvelspjeld (defekt) egr ventil renset, mye

Sot og koks. Alt det der er gjort, og ingen feil meldinger. Så dem er i ferd med å gi opp.

Det som skjer er at den hoster og harker før den starter, men ingen problem når den er lunken eller varm motor.

Kjøleveske temp sensoren er også byttet. Nye glødeplugger, nytt gløde relé, målt spenning til glødeplugger.

Bilen er gått 180000km

Chassi nr WVGZZZ1TZAW068040

Reg nr YZ 99436

Mvh

tojoha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg skal ta en prat med verksted, spenningen til glødeplugger skal vel være forskjellig ut i fra hvor kalt det er ute ???

Dysene har dem skiftet tettninger på, kan det være noe annet med dysene ??

Selv om dem har byttet gløde relé, så kan det jo være feil på et nytt relé ??

Det rare er når jeg får start, så kan jeg stoppe motor og starte den uten problem selv om motoren er kald, kan det

være at dieselen siger tilbake i løpet av natta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår