Gå til innhold

Feilkoblet Lysbryter?? 88 mod. CL

Ranger emnet


tokanero

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen ledninger er byttet om bak bryteren..

Problem:

Med bryteren i posisjon 1, kommer hovedlys foran og instr.belysning på..,

Med bryter i pos 2, tennes baklys, skiltlys + parklys foran.

Burde ikke dette være omvendt?

Det er altså ikke mulig å bare ha på parklys foran, Så det virker som ledningene er byttet om på parklys og hovedlys.

Noen som vet pinout på bryteren og farger på ledningene på hva som er til hva.

Eller om det kan skyldes noe annet?

-Kjøpte også ny bryter, denne fungerer på samme måte, men i tillegg lar denne instr. belysning alltid stå på... Selv om bryteren er i pos. 0, med tenning av....

post-124783-0-48399800-1480178490_thumb.jpg

post-124783-0-22017400-1480178507_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, hvis du har :)

Synes også det er rart om noen engang har endret på dette.

el.anlegget generelt virker å være originalt, men utifra feilen med lysene så er det noe som er forandret, eller at det er noe annet problem som gjør det.

Har funnet ut at 8 pins bryter også finnes i minst to forskjellige utgaver med forskjellige utganger.

Har forsøkt med to forskjellige, men med samme resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk :)

Ja, har forsøkt med to forskjellige 8 pins brytere(samme resultat), disse har samme delenr. , men forskjellig bokstav bak. ( A og J ) og helt forskjellig oppsett på utgangsnummere.

Kan kanskje sjekke om møller vet hvem av bryterne som er orginal i bilen. Så får jeg eliminert et usikkerhetsmoment. (Den kan jo ha blitt erstattet av feil bryter en gang i tiden)

Så prøve meg frem med litt mere feilsøking, med flytting av kabler iht. Skjema du sendte. Takk igjen, Quattro73. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår jeg opp i ETKA så skal 1988 Golf ha 191941531H eller 191941531J, J for de med automatisk kjørelys. På 1989 modell og senere finnes også 191941531K og 191941531L, skille går på chassisnummer (se nederste bilde). Kan din være en 1989 registrert i 1988?

 

 

1988 modell

wV5OZe.jpg

 

1989 -->

GJ4K6U.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chassisnr er JW305549.. Så mulig 87 da kanskje? 1gangs registrert februar 88

Er ikke noe som tyder på automatiske kjørelys i denne.

191941531 J kontakten jeg har her er forøverig 7 pin, ikke 8 som jeg sa.. Til den bryteren er det iallefall riktig antall ledninger i bilen..så kanskje det er J jeg skal ha, men at den jeg har er defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har automatisk kjørelys så er det vel 191941531H du skal ha? Er likt på 1987 og 1988 modell. Sjekk (med måleinstrument) bryter mot tegningene jeg postet. Kan du ha lest feil, at din bryter du sier er A egentlig er H? A finner jeg ikke i Golf 2 levert i Norge, kun Italia.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår