Gå til innhold

Passat 99 climatronic vifte defekt, eller styring?

Ranger emnet


larseko

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vifta mi har en stund gitt litt plystrelyd på lavere turtall, og nå i det siste har den ikke alltid skrudd seg på, selv om jeg har satt klima til manuell og justert opp nivået der. Men så kan den plutselig komme.

 

Har kjørt status på climatronic, og da får jeg opp 4f9 00, som tyder på feil på vifte. Jeg har imidlertid også hørt at det kan være noe med kontrollenhet, men på meg virker vifte mest sannsynlig? Vil gjerne bestille vifte så fort som råd, for på mørke høstdager er det dumt å ikke ha skikkelig varmeapparat. I dag virket plutselig vifta igjen, så det er litt av og på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vifta har lagd plystrelyd er den dags for utbytte uansett, men for å verifisere så kan du ta et multimeter og måle spenningstiulførselen til vifta når problemet er tilstedet, på full guffe skal den vise tilnærmet batterispenning/ladespenning.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå funker den plutselig bra igjen, da. Har åpnet opp under der og funnet ut at jeg har delenummer Hella 8EW 009 159-081 på denne. Når jeg gir det til bilopphuggingsfirma, så sier de at de bare kan skaffe ny til 1250 kr eller der om kring. De mener det finnes 5 forskjellige vifter til denne bilen, og at jeg må ha akkurat den?!? Mens Internett stort sett sier at det er samme vifta på alle bilene fra den tida som har climatronic, og der er delenummeret 8D1 820 021. Skulle tro det var nok å kjøpe sistnevnte, finnes masse av dem på huggeriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår