Gå til innhold

Strømproblem/trekker strøm?


OdinGjelseth

Anbefalte innlegg

Hei! Gjelder en nissan king cab 86 modell. Men regner med det jeg skal spørre om egentlig er ganske universalt for de fleste biler.

 

Sliter med det at jeg kan lade opp batteriet og så starte bilen, hvis jeg da stopper den og skal starte den igjen etterpå så er den tom for strøm eller har så lite at den ikke starter. Altså den har nok strøm til å starte en gang med fullada batteri. MEN det rare er at dynamoen lader som den skal! (14,6v) og batteriet har 13,74v når bilen er av.

Har også lagt merke til ofte at når jeg bruker startkabler så får jeg ikke mer strøm enn at starteren såvidt går rundt. Når jeg lader batteriet så går aldri målern på ladern helt opp heller, den klarer å lade batteriet til mellom halv og fult batteri når jeg lader mens batteriet står i bilen, pila på ladern flytter seg ikke en millimeter mer uansett hvor lenge den står å lader batteriet.
Bytta starteren i fjord da releet bare klikka uten at startern slo inn om det har noe å si..
 

Noen som har noe aning?? Setter pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av minuspol og kople et multimeter mellom chassis og minuspol, du ser da hvor stort strømtrekket er. Ta så ut en og en sikring og følg med på hvilke det går strøm i, du vil da stå igjen med de kursene der du må undersøke nærmere. Tenning må være av når du gjør dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av minuspol og kople et multimeter mellom chassis og minuspol, du ser da hvor stort strømtrekket er. Ta så ut en og en sikring og følg med på hvilke det går strøm i, du vil da stå igjen med de kursene der du må undersøke nærmere. Tenning må være av når du gjør dette.

Skal prøve dette! Men er det noe som kan trekke så mye at er fullada batteri kan bli tomt etter en start og 10 min på tomgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta sikringen i meteret, men den viser bare null heletida. Defekt multimeter da eller?

 

Quattro73 nå har jeg målt batteriet etter det har stått en stund uten lader og det viser forsatt 13,7v. Målte også et annet batteri, men det viser som du sier 12,7v.

EDIT: Var ute å målte igjen nå og da gikk den kjapt opp til 0,02 før den gikk rett ned igjen. Betyr det at den kanskje ikke trekker noe strøm da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår