Gå til innhold

import elbil, forskjell på utstyr/bil?

Ranger emnet


toazty

Anbefalte innlegg

ser at mange selskaper tar inn fra overskuddslager fra nederland/frankrike etc, og selger påstår at disse er helt identiske med "norske" elbiler, 

nå har jeg bare snakket med nissan leaf og kia soul selgere, men begge sier det samme, varme i ratt, varmepumpe etc, de er helt like.

nå er det jo slik at de ligger ut til 230.000 fullutstyrte, det er jo biler som har vært på markedet noen år og de sansynligvis vil ha bort, og har stått lagret på en kai rundtom i europa i 1-2 år.

 

det jeg lurer på er om noen vet om det faktisk er noe forskjell på "norsk" og "fransk" elbil?, vet det var noe forskjell helt i begynnelsen når leaf kom, spesielt disse usa modellene , men her er det snakk om 2015/16 modeller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg det spor inn i el.biler, men syns det høres litt rart ut at de er helt like.

På dieselbiler er det stortsett alltid forskjell på norsk/svensk/finsk solgte biler og europeiske.

Noen bensinbiler er også litt forskjellige, men det er mindre som varierer.

 

Sjekk opp utstyrslistene på de du vurderer, og verifiser at de faktisk har slike ting som varmepumpe, varme i ratt og sete ol. 

Hvis det ikke er en av de norske importørene (Kia eller Nissan) så har du høyst sannsynlig heller ikke norgesgarantien på 5/7år heller.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på utstyret, og det ser ganske likt ut faktisk, meeen tviler jo litt når kia selger bilen til 259.000 og en ass.bilforhandler selger "samme" bil til 230.000. garantien er lik 7 år/ 150.000km i hele Europa, iallefall på kia sine biler. Snakka med en slik importør i går og jeg kunne legge inn bestilling på 2017 modell, da til 240.000, er fortsatt ganske billig for en kia soul full utstyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en Nissan Leaf vil du bare ha 3 års fabrikkgaranti men forhandlere som importerer stort sett gir 2 år i tillegg slik at du har 5 år,på batteri har du samme garanti.

Utstyr er nokså likt men på Leaf som jeg kjenner så har "norske" Leaf som standard varme i seter og ratt det har ikke euroleaf,og du vil nok også oppleve at europabiler mangler lyktespyling.

Derfor bør du sjekke utstyrsliste nøye opp mot en norsk utgave,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mener utstyrsliste så mener jeg ikke de som selger selv har skrevet på finn.no, men de faktiske listene fra fabrikk.

Vet ikke hvordan det er satt opp på Nissan, men på VAG så står det en hel haug med 3/4 tall og bokstavkoder i bl.a serviceheftet som kan dekodes for å få frem eksakt hva bilen er utstyr med - det er en slik liste jeg tenker på, for da vil du kunne se store forksjeller hvis en europeisk bil ikke ha utstyret som de norske variantene blir solgt med som standard.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår