Gå til innhold

Hører ikke subwoofer

Ranger emnet


Skretting

Anbefalte innlegg

Har nyligt koblet til min Kicker-subwoofer og foresterker til bilen. 
Forsterkeren lyser grønt og alt skal være koblet riktigt. Men når jeg slår på musikk så slår ikke subwooferen. Det er 0 liv i  den?

Jeg har kobla dette anlegge før men nå så plutseligt funker ikke subben.

Jeg har kobla + til + fra forsterker til sub og - til -.

Prøvde akkurat og ta in subben og koble den til min forsterker til hjemmekino anlegge. Da funker subwooferen helt fint. 

Skjønner ikke hvorfor den ikke funker sammen me forsterkeren i bilen? Forsterkeren lyser grønt som den skal gjøre i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har prøvd det og, men jeg bar subben in i stuen og kobla den til forsterkeren til hjemmekinoe mitt, den funker helt fint her.

Har kobla signal kabelen til "Remote" (den blå) på spilleren, og REM utgangen på selve forsterkeren. 
Men tror ikke det er problemet siden vis jeg ikke kobler til signal kabelen så slår ikke forsterkeren seg på i hele tatt. Den slår seg på og lyser grønt. Men det er akkurat som om den ikke får kontakt me subben.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Trykk inn subben og sjekk at den går fint inn, ingen skraping. Lukt gjerne på den. Hvis den lukter brent eller skraper er den kaputt.

2. Koble en phono til mini-jack kabel direkte til forsterkeren fra mobilen din - skru på lyden først før du setter i kabelen. Sett på spotify, ikke la volumet stå på maks.

3. Ohm subben, bruk et multimeter. Sett på ohm-tegnet. Alt annet enn 0 er positivt. Hvis du ikke får måling er enten subben brent eller en kabel har løsnet inne i kassen. Isåfall skru opp kassen.

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår