Gå til innhold

Radio Strøm ISO kontakt

Ranger emnet


Jonas94

Anbefalte innlegg

God kveld.

Nettopp kjøpt en mercedes 190. I den forbindelse så begynte cd-spilleren og skurre av og til etter jeg kjøpte den.

Spesielt på høyere lyd

Søkte litt på nettet om å sjekke pluss og minus ledningene, fant en feil på minus ledning, utbedra det, men ingen forskjell.

 

Monterte nye 6*9 høytalere bak og de foran var vistnok nye. Når jeg passerer 30/45 på lydnivået så begynner det og skurre som bare det.

Men  høytalerne er ikke sprengt.

 

Prøvde med 2-3 andre spillere, men de oppføret seg helt likens. Prøvd de i min andre bil og der oppfører de som normalt. (ingen skurring)

Så da fant jeg ut om hva hvis jeg kobler cd-spilleren direkte til ett annet batteri? da ble det bra, ikke skurring og mye bedre bass, samt helhet i lyden.

 

Så min konklusjon var at ledningene til spilleren er underdimensjonert.

Men det jeg lurte på, kan jeg legge opp nye ledninger direkte fra batteriet pluss(rød) og minus (svart)?

Har jo remote (gul) som går via tenning? og er styrstrøm?

 

 

MF 165

John Deere L105 (solgt)

Stiga Villa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det er koblet feil på bilen..

For pluss og minus, eller rød og svart, er hentet fra sigarettuttaket originalt, og det kommer på når tenninga slåes på.

 

Handlet 4mm2 ledning som jeg tenkte og prøve hvis jeg fikk gult lys her ifra:)

 

Så blir slik:

Gul - konstant strøm

Rød - tenningsstrøm

Svart - Jording

?

 

Den røde, tenningsstrøm er kun for og aktivere spilleren ja, som styrestrøm på ett relee..?

MF 165

John Deere L105 (solgt)

Stiga Villa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga drev jeg og feilsøket en del.

La opp2 nye ledninger fra bateriet med pluss og minus, det gjorde ingen forskjell.

 

Fant så ut at ISO kontakten til høytalerne tuller.

Hvis jeg tar den ut og setter den inn så den akkurat før kontakt, da er det kjempebra lyd. Men når jeg setter den i lås så skurrer den.

Tenkte den kontakten det var noe galt med, så hadde en ny og prøvde, akkurat samme.

 

Så vidt pinnene berører hverandre så blir det kjempebra lyd.

 

Fant en spiller som ikke hadde ISO kontakt og satte på kabelsko direkte til strøm, og høytalerene, men den og skurret. 

Så er helt forvirra.

 

Hvorfor skurrer den høytaler ISO kontakten når den er i lås, men har kjæmpegod lyd når den bare så vidt er tilkoblet?

Hvorfor skurret den andre spilleren som jeg koblet utennom ISO kontakten?

MF 165

John Deere L105 (solgt)

Stiga Villa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår