Gå til innhold

30k eller 60k service?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

30kkm er delservice, og x antall punkter utføres.

60kkm er en hovedservice som inkluderer alle punkter i 30kkm servicen + noen fler. 

 

Slik arter det seg, ved 90kkm har du delservice + evt. tilleggspunkter for 90kkm / 6år.

ved 120kkm har du hovedservice + evt. tilleggspunkter for 120kkm / 8år.

 

Et lite tips på veien, du sparer sikkert 2-3'000,- på å ikke ta servicen hos Erling Rød og heller benytte et uavhengig verksted.

Kan jeg få lov til å spørre hva du fikk prisoverslag på? :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først på Erling og fikk en pris der, men siden jeg alt har byttet luft filter, dieselfilter, kupefilter olje flter og olje sto det kun igjen å bytte bremse veske og service punktene på 60k servicen. 

 

Så kun med bytte av bremseveske og 60k sjekklista ville Erling ha underkant av 4000kr. Var også innom Mekonomen, samme jobb, 2500kr 

 

Som du skriver (jesper1201) så kommer jeg ikke til å velge Erling. Mekonomen har hatt bilen min tidligere for EU kontroll, bytte av olje og filtere (olje og diesel) + hjulstillingskontroll. Har et godt kunde forhold der og blir nok dem som skal få ta 60k servicen 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500,- var ikke så fryktelig ille, tror ikke du kommer stort billigere unna selv om du tar en god del telefoner! 

Har du manuell så må det også luftes/byttes bremsevæske til clutchen (men det skal være inkludert) og da tror jeg prisen Møller opererer med er +/- 1200,- så de tar godt timesbetalt for sjekkpunktene...

 

Nå slipper heldigvis jeg disse hinnsides prisene ( :D ) men hadde aldri betalt 3-4'000,- mer for en helt ordinær service hos merkeforhandler, såfremst en har bilen hos et uavhengig verksted med kompetanse. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår