Gå til innhold

Handbrekk kabelen, Venstre side bak

Ranger emnet


Rudian

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Audi A4 1,8T quattro 2003mod som jeg sliter med handbrekket på. Når jeg bruke handbrekket så henger den på venstre side bak, (ikke høyre) er akkurat sånn om at den ikke slepper helt. Tok løs alt utenom bremse slangen, og prøvde å trekket i brekket uten at den var koblet på calipern. Når jeg slapp ned brekket igjen var den enda langt nede (slapp ikke) så jeg måtte trekke den ut får hand. Noen som har vært borti dette før? evt kan man gjøre noe etenom å kjøpe ny kabel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiren skal gå lett i strømpa, men tror nok ikke den returnerer når ingen av fjørene på caliper drar den tilbake.

 

Sjekk at det ikke er håndbrems delen på caliper som henger før du kjøper noe som helst.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er armen på selve caliperen som skal trekke wire tilbake, den er fjærbelastet. Ikke ukjent problem at arm på caliper henger. Selvsagt vil ikke wire gå tilbake dersom den går tregt i strømpe, men om det er årsaken kjenner du fort ved å bevege wire frem og tilbake i strømpe.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går ikke lett i strømpen, Klarer nesten ikke trekke den tilbake med handmakt engang. sitter bom fast helt til jeg bruker tang eller større verktøy før å trekke den tilbake.  Armen på caliper henger ikke tror jeg siden jeg klarer å bevege den slik at stemplet kommer ut. Men wieren kommer ikke i retur slik som på høyre siden. Er bra trykk på Caliperen når jeg beveger den før hånd :) Ser også inne i bilen at den ikke er som den skal på festene til selve brekket. Når jeg tar ned brekket henger den bare helt slakt under midtkonsollen til jeg trekker den tilbake fra Caliperen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår