Gå til innhold

feil på trykkregulator? 2.0 RHW motor

Ranger emnet


karsktoppen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en XL7 2007mod, med feilkode P0089 fuel pressure regulator 1 performance.

Har sjekket ledninger fra regulator gul og grønn/hvit Ok. den gule har 11,4 volt med tenning på og null volt med tenning av, sjekket kontakter på matepumpe under bilen Ok, fjernet isolasjon på ledninger i plastskinne og sjekket nøye Ok.

 

lurer litt på om det er selve regulatoren som er problemet, men er usikker på om det er bare å skru den ut og måle den? og hvilken motstand det skal være mellom kontaktene?

 

svar mottas med takk1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor at jeg skal kopiere og lime inn får du heller linken og kan lese alt selv: https://www.obd-codes.com/p0089

Her står det flere fremgangsmetoder, men jeg tørr å gjette på at det er sensoren som er defekt. Jeg er ikke kjent med Suzuki, men vet at det er blitt byttet mange trykkregulatorer på tvers av mange forskjellige merker så det er ikke utenkelig at det er det som er feil her heller.

 

Er en bruker her inne som jobber med disse bilene så satser på at han kommer på banen, kan hende han har vært borte i akkurat dette tilfellet tidligere.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for linken står mye bra der1-winking.gif

 

håper noen kan fortelle meg hvor mye motstand det skal være i regulatoren, vært greit å vite om den er defekt eller ikke før jeg betaler for en ny. Så lurer jeg også på om det er kurant å skru ut regulatoren, om det eventuelt kan bli innviklet å montere den igjen, er livredd for at det kan være mye smådeler som detter ut og små fjærer som spretter i hytt å pine fra pumpa når jeg tar den ut....er litt trangt der den står og vanskelig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkreguleringsventil/Trykkregulator har flere bevegelige deler, men eksakt for din bil kan jeg ikke svare på. Delene inne i sensoren vil jo ikke komme ut, men hvis det evt. sitter løse deler inni pumpa vil de kunne flytte på seg/sprette ut hvis de er montert med fjær. Kan ikke gi noe mer konkret svar enn det. 

Nåla er løs og kan komme ut, avhengig av konstruksjon. Dessverre så vet jeg ikke hvilken motstand denne skal ha.

 

Her er en meget generell skisse. 

clip_image068.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Dette er ett relativt kjent problem på rhw motorn. 

For det første, sjeldent sensoren er defekt her. Men selvfølgelig det kan jo skje, så bør ikke utelukke det enda..

 

Men det som jeg i hovedsak ville startet med å sjekke er ledningene som går ifra ECM til sensor. De pleier å smelte/irre istykker i plastikk skinne (svart) som går på venstre side av motor. Spesielt den grønne kabelen. Du bør fysisk sjekke ledningene hele veien. 

En annen ting jeg har vært borti er pluss polen på matepumpa under bilen. Denne irrer og kan skape problemer.

 

NB! Jeg snakker om ledninger til trykk føler ikke regulator!! Den teksten i feilkoden din er litt missvisende, for den henviser kun til regulator. Men feilen er mest sannsynlig på trykksensor siden.

 

En annen ting er sjekke for dårlig kontakt i ECM stikkene. Dette er også en gjenganger.

 

Kan slenge med flytskjema for feilsøking:

 

post-95881-0-00506800-1475081466_thumb.png

post-95881-0-53012000-1475081472_thumb.png

post-95881-0-11841200-1475081479_thumb.png

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår