Gå til innhold

Deler til Saab 9-3 2004mod, langlenkeforinger

Ranger emnet


saabsaab

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min Saab gikk ikke igjennom EU kontroll fordi den hadde for mye rust på 1 bremseskive og at det var for stor slakk i begge langlenkeforinger bak.

Så mitt spørsmål er, hva er en langlenkeforing?

 

Det er godt mulig at jeg har funnet den på diverse sider, men har noen ett bilde av en slik del?

Bare jeg får byttet ut disse delene pluss bremseskiva, som egentlig ser fin ut, så blir den godkjent.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har jobbet med bil i 7 år nå, men har aldri hørt ordet langlenkeforing xD

Gjetter at det er en foring på en av armene/stagene i bakstillinga, men det er jo tre tverrgående og en langsgående arm på hver side bak der, så uten å sjekke de er det helt lotto å gjette hvilken de mener.

Jeg ville i såfall gjettet på spissingstaget, siden det er det som oftest blir byttet baki der, men her er det da kuleleddet som pleier å gå, ikke foringen, så da blir jeg litt usikker.

Beste er vel å ta det på et verksted, da det uansett er greit å få tatt en firehjulskontroll etter bytte av slike komponenter.

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår