Gå til innhold

Skifte drivknute Avensis 1998

Ranger emnet


Kjell1995

Anbefalte innlegg

Meget godt forklart. Er liksom bare og følge samme stegene. Tror i alle fall det er drivknuten som er dårlig. Litt rart egentlig, fikk en slags lyd når jeg svinger. Testet 3 ganger i dag med og gi ratte fult utslag og nappe i gassen mens jeg kjørte i ring. Men hørte ingen ting. Har kunn hørt lyden 2 ganger. Så er ikke helt sikker på hva det kan være. Ikke noe sprekker i mansjetter heller. Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk tegn på defekt ytre drivledd er konstant knepping når du har sving på hjulene og fremdrift.

Tegn på slakk i indre drivledd er slakk ved av/på gass, blir gradvis verre og verre, men du kan kjøre mange år med dårlig knute før det blir stopp. Mot slutten vil du også få kraftig vibrering som følger fart.

 

Kommer lyden når du ratter (men står rolig) så er det høyst sannsynlig fjørbenslager eller knekt fjør. (Bildeler.no har video av dette også)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke når jeg ratter og står i ro, la over rattet i svak hastighet i morrest, det var små kneppe lyder. Men ikke hørt

dette NOE ellers. Har nettopp fått skiftet støtdempere, ikke nye fjærer av verksted for litt siden. Jeg har en bra vibrasjon risting i ratt over 90 km i timen. Men tippet ubalanse i hjul? har ikke konstant ulyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jekke opp og sjekke ut litt kuler og foringer etter slakk, men hvis kneppelyden ikke er konstant er det nok ikke drivledd, eller ihvertfall ikke et kritisk dårlig drivledd som trenger utskiftning umiddelbart.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey! nå er ikke jeg noen mekaniker som sikkert synes^^ men har hatt den på bukken i lunsj pausen i dag, og lett etter slakke rundt om.

Stab stag osv. Jeg så et par foringer med sprekkdannelse i bærebroa. Men tviler på det er det som lagde lyden. Ingen konstant lyd, så får bare se det an
og håpe at det kanskje bare var noe som 'lå' innpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår