Gå til innhold

Polo 1.2 12V 2003 mod fusker

Ranger emnet


minim

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Polo med litt småfeil. Den har motor lampe og når jeg får turtall over 3000rpm så begynner den å kutte/slutte å dra. Den drar egentlig aldri bra og bruker litt tid på å starte (7-8sec). Har disse to feilkodene. Sensoren til kammen er byttet på verksted før jeg kjøpte bilen og jeg måler 5V mellom pinne 1-2 og 2-3 på sensor (0v mellom 1-3) alt målt med tenning på. EGR feil skyldes muligens at det ikke er kjørt kalibrering etterpå så de skal jeg sjekke. Noen som har tips til hva som er galt? 

 

Engine module

2 Faults Found:

16726 - Camshaft Position Sensor (G40)         P0342 - 35-00 - Signal too Low

17851 - Potentiometer for EGR (G212)         P1443 - 35-00 - Signal too Low

Readiness: 1110 0101

 

ABS modul

1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module         013 - Check DTC Memory 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lese ut feilkoder når motoren går, da forsvinner kanskje noen av feilmeldingene(spesielt kamsensor)

 

Sjekk coilene, disse kan sprekke slik at det blir overslag

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Når motor går så får jeg Open or short to ground feilmelding på G71 map sensor også i tillegg til de to andre. Når jeg ser i skjemaet så har disse sensorene felles 5V ledning i fra ECU. Legger også merke til at uten at motor går så viser map sensor ca 850mbar. Det er vel 150for lavt? Lukter litt feil på enten motor ledningsnett, en sensor eller ECU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge ved feilkoder og skjema. Jeg har ikke problem med Kjølevannssensor så tror ikke det er jording som er problemet, men +5V fra ECU er felles på de tre sensorene som feilet. Har vært borte fra bilen en uke så har ikke fått målt noe, men skal se litt på det i kveld. Sjekker da coilene som du tipset meg om også.

post-156147-0-15888200-1472834114_thumb.jpeg

post-156147-0-99837400-1472834121_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke til å redigere mitt forrige svar, men poster på nytt i tilfelle flere skulle komme bort i dette. Jeg målte på nytt ved egr/kam sensor nå og fikk 3.2volt mot jord når alle sensorene var koblet i fra. Ved ohming fikk jeg ikke kontakt med pinnen i ECU i det hele tatt. Demonterte batteri og tok ut hele lednings pølsen fra ECU til motorblokka og inspiserte den. Omtrent der den går ut av varmeisolerings pølsa nede ved girkassen så var skaden. Legger ved bilde her så taler det vel for seg selv. Jeg klippet ut det dårlige stykket og loddet inn ny ledning og brukte krympestrømpe med lim for å isolere over loddingene. Monterte sammen igjen, sletta feilkoder og tok prøvetur med bil uten nødmodus. Ingen feilkoder etter jeg kom igjen fra prøvetur og bilen drar fint over 5000rpm nå.

post-156147-0-62785800-1472847906_thumb.jpeg

post-156147-0-87018900-1472847924_thumb.jpeg

post-156147-0-73995700-1472847947_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår