Gå til innhold

motorlampe lyser å cruse cotroll virker ikke på 06 forester 2,0 bensin

Ranger emnet


stian242

Anbefalte innlegg

har problemer med subaruen til min far.  han var å fikk lest ut feilkoder hos subaru å fikk beskjed om at det kunne vere noe egr greier å at de kunne fikse dette for 5-6000...mer konkret svar ville de ikke gi.men de kunne programere den vekk sa de. men de måtte fikse feilen før de kunne programere den vekk slik at den ikke ga motor lampe feil...?

noe fornuftig løsning på dette som ikke koster skjorta? eller må jeg ned på subaru gjøvik igjen å krange med dem så jeg får greie på eksakt hva feilkoden sier? takker for alle svar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja , det grieste her er å få ett eksakt svar på hva som feiler bilen . merkelig at de ikke ville gi mer konkret svar , feilkoder pleier å bli skrevet ned på faktura . men bør i uansett tilfelle ikke være behov for å krangle . er jo tross alt din far sin biol og dersom han har betalt for en diagnose bør de kunne stille med litt info.

få mer konkret info om feilkoder . så kan det tenkes noen i forumet lettere kan finne svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei. Mulig det er litt sent å svare men prøver likevel. Hadde samme problem på min forester 2006 158 hk. Cruise kontrollen virker nok ikke pga av at det er en feilkode som ligger å sperrer.

Jeg hadde feilkode P2444. Jeg måtte bytte begge sec-airpump ventilene på høyre og venstre side. Måtte også renske opp rør og kanaler i topplokket. Samt få sletta feilkoden.

Ventilene kosta nesten 3000kr stykke.

Feilen oppsto etter regreimskifte hos meg. Subaru forhandleren klarte å legge på reima feil, men bilen starta å gikk. Det var kona som henta bilen og hun klagde over at den fjuska å gikk rart. Men jeg tenkt ikke noe over det før jeg prøvde bilen noen uker etterpå. Da vi klagde på dette tok de bilen inn igjen og de konstanterte da at de hadde gjort en feil. De innrømmet ikke hva feilen var før etter mye diskusjon. Rart det gikk bra egentlig?? Så etter en månes tid dukket det opp ny feilkode og cruisekontrollen slutta å virke. Fikk derfor denne reperasjonen som plaster på såret. Bilen har gått 70.000 km etter dette uten et eneste feilslag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår