Gå til innhold

Forsterker går seg varm

Ranger emnet


mrdalland

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en jbl 2x12 basskasse og en renegade mono forsterker. Har brukt det i en måned nå uten problemer men i går sluttet plutselig suben å spille da jeg var på vei hjem. Da jeg gikk bak for sjekke forsterkeren var den nesten så varm at det ikke gikk an å ta på den og den var i protect. Tenkte å bare la den kjøle seg ned til dagen etterpå men nå går den ikke av protect. Er ganske ny når det gjelder kobling av slikt, men noen som har noen tips til hva det kan være?

 

Takker for svar på forhånd smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forsterkeren Justert?

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble av sub og se om forsterker da er ok?

Hvis ikke, ta og ut rca kablene - ok da?

Hvis ikke er forsterker noe gale med.

 

 

 

Mål sub, du kan måle inn på der ledningen skal kobles til. - Mål ohm.  Ligg vel på 3-4 ohm til vanlig. - Hvilke sub og modell er det?

 

Bass level må du skru ned. Max halv tenke jeg.

Low bass er oftest bra på 80hz (da spiller den 80hz og ned.

Sub Sonic - av (fjerner laveste frekvenser under 40 når den står på 40)

Bass eq, max halv. (Ellers lett å brenne spolen i sub - sprenge høyttaleren)

 

 

Hvis forsterker er ok etter å ha tatt av sub. Da sjekker du sub. Har du ikke måleinstrument så lån et. Koster vel 99-199 kr hos europris. Sett det på ohm 200 og mål på sub når den er av.  Er den og ok, så still forsterker som jeg skrev og prøv på nytt.

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

gi en lyd hvordan det gikk..

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår