Gå til innhold

Ulelyd fra AC kompressor

Ranger emnet


kenthrr

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
På 8/6/2016 den 5:58 PM, nightking skrev:

Jeg anbefaler kun suzuki sine orginale hjul av ny type..

Hei jeg har spørsmål har en Suzuki Grand Vitara 2006 modell 1.9 diesel Når jeg trykker på Ac knappen så ryker sikringen jeg har sjekka gas trodde kanskje det var lite men nei det var fult når jeg setter inn ny sikring så blåser det is kaldt en stund så stopper igjen pga sikring vet du hva det kan vare???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Takk for flott tråd med gode tips. Jeg har irritert meg grønn over denne "symaskin" hylingen som jeg trodde var fra kompressoren. Det er samme høyfrekvente hylingen som du hadde og som følger turtallet. Tok av reima og da var lyden borte. Jeg lyttet på ulike komponenter som servopumpen, dynamoen og Kopressoren med stetoskop og da var det åpenbart at lyden var veldig høy i fra kompressoren men ikke noe fra servopumpe eller dynamo. Lyden er der selv om clutchen på kompressor ikke er innkoblet. Jeg bestillte ny kompressor fra opphogger men akkurat samme lyden i den...Jeg tenkte da det måtte være clutchlageret i kompressoren og fikk så tak i nytt lager til clutchen fra ebay. Byttet lageret og satte sammen. Samme lyden.....Hmgrfff!!!!  

Skjønner jo at det må være noe annet og mistenker selve reima selv om den er helt ny. Alle løpehjul virker helt fine og tighte uten noe ulyd. Når jeg så kommer over denne gamle tråden med nightking sine kommentarer og din løsning skjønner jeg endelig at det må være de to løpehjulene under kompressoren som Nightking sier og som du byttet med godt resultat. Jeg byttet det nedre hjulet ved den blå pila når jeg byttet registerreim nylig og strammehjulet er av stål. Mener at de to hjulene med rød pil også er av stål men jeg kan love at de nå går i bestilling i morgen den dag stål eller plast whatever....Endelig :-) Igjen takk til NightKing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
23 minutter siden, john k skrev:

hei denne pinnen a som er ved siden av skrue nr 2 på bildet hva er funksjonen og trenger den være der https://www.bilforumet.no/uploads/monthly_08_2016/post-95881-0-91749600-1470252855.jpg

Den 'pinnen' settes inn for å holde strammer i spent posisjon, skal kun settes inn f.eks. ved bytte av multireim og fjernes når reima er på plass. Er kun for å forenkle reimbytte. 

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår