Gå til innhold

2002 Golf 1.6 16V - Flere spørsmål i tråd.

Ranger emnet


Askogli

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kjøpte meg nettopp en Golf 1.6 2002 modell, meget fin bil, men ikke uten sine skavanker. Så håpte det var noen her inne som kunne hjelpe meg på vegen mot en strøken bil. smile.gif

 

Spørsmål 1:

Har en merkelig skrapelyd fra forstillingen ved gasspådrag i venstresvinger. Lyden forsvinner nesten helt hvis jeg tar kløtsjen inn føler jeg. Forrige eier mente at det ene hjulet skraper, men føles ikke slik ut (Står 205/55R16 på den nå) Kan det være et hjullager eller noe slikt?

 

Spørsmål 2:

Bilen kom kun med 1 nøkkel. Vanlig nøkkel uten fjernstyring.

Jeg ønsker 2 nøkler og gjerne med fjernstyring. Er det noe måte å finne ut på om bilen kom med fjernstyring av sentrallås? Og hvor kan jeg skaffe meg en ny nøkkel uten å ruinere meg selv?

 

Spørsmål 3:

Deler av instrumentpanelet begynner å få dårlig lys, ønsker å fikse dette selv og har sett litt YouTube filmer om hvordan jeg kan gjøre dette. Men spørsmålet er om km-standen er lagret i instrumentpanelet eller i datahjernen, tenkte jeg kunne bytte ut instrumentpanelet med et som jeg kan pusse opp i mellomtiden?

 

Spørsmål 4:

Kløtsjen tar ganske langt ute og den kan være litt hard å få i noen av girene, er dette noe jeg kan justere på selv? Kløtsjen føles fin ut enda, så trur ikke den er utslitt.

 

Spørsmål 5:

Det er manuellt klimaanlegg i bilen (Veldig god AC smile.gif ) Kan jeg bytte ut denne med automatisk klimaanlegg som Plug-and-Play?

 

Noen av spørsmålene høres kanskje idiotiske ut, men for en som ikke kjenner VW så må jeg få lov å spørre. :P

 

Med vennlig hilsen Anders Skogli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) Bilen er vel muligens en "skrapet" modell siden den ikke har auto A/C, kanskje heller ikke elektriske vinduer og speil?

men om du har sentralllås (med nøkkel) er det nok ikke umulig å oppgradere, men ikke helt likefrem.

3) Instrumentet inneholder både Km teller, og startsperre. For å bytte instrument må du trolig til VW / Møller for å få det til å virke.

4) Vanlig at clutch tar litt langt ute på disse bilen.Ikke noe å justere på.

5) Ikke helt enkelt å oppgradere til auto A/C


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er det knekkelyder som kommer ved full sving, så er det typisk symptom på defekt drivknute. Romlelyd ved sving til en side kan være lager, begynn med å sjekke at det ikke kommer fra bremsene.

 

Har bilen sentrallås så kjøp en bilalarm med sentrallåsstyring, da får du to fluer i ett smekk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å diagnosere uten å ha hørt det...

 

Alarmer finnes i mange merker og like mange prisklasser. De billigste finner du på ebay. Er nokså enkelt å montere må, du bør ha elektrotegninger for sentrallås og varselblink tilgjengelig ved montering.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår