Gå til innhold

Føler meg svindlet og lurt

Ranger emnet


Skretting

Anbefalte innlegg

Hei, long story short 
jeg har en peugeot 605 1996 som jeg kjøpte for 3 uker siden. Forrige eiger har hatt bilen i ca 2-3 mnd sa han.

Han opplyst meg om at det ikke var noe feil me bilen annet en noe småplukk vi gikk over, defekt bensin måler osv.

Men i dag så knakk bærearmen tvers av, rusta til helvette vekk hele greia og knakk tvers av. ( Ved venstre bakhjul )

 

Men det som er intresant er at denne bærearmen tydlivis allerede var fucked, fordi noen har hengt den opp me en hengsle/ting me en bolt igjennom for å holde bærearmen oppe.  Bilen har vært livsfarlig og kjøre med. Det ser helt fuckings kriminelt ut hva som er "modifisert" ved bærearmen.

Så hva kan jeg gjør nå? Jeg vil ha pengene tilbake for bilen. Hvilke rettigheter har jeg osv?

Hvordan går jeg frem nå?

Bilen ble forresten godkjent januar 2016 > januar 2018 

Så enten er verkstedet som EU godkjente bilen noen jævla idioter som har oversett dette, eller så har en av di 2 tidligere eierne gjort dette.

Hvordan får jeg penga tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid litt skummelt å kjøpe gammel bruktbil som raskt har byttet eier(e).

 

Det er en ganske gammel bil som du vel har kjøpt for relativt lite penger.

Om du må koste på en ny bærearm bak, og bilen ellers er grei, synes jeg du skulle gjøre det.

 

Heve kjøpet og få pengene tilbake er neppe verdt tid og krefter om ikke selger godtar ditt krav.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bwana her, kjøp ny bærearm isteden. Litt avhengig av type, men pris er nok mellom 1000-2500,- (for delen), altså rimelig ift. jobben med å heve kjøpet.

Hvis selger godtar ditt krav om å heve kjøpet er det ikke noe i veien med det, men jeg har en antagelse om at han ikke kommer til å gjøre det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket skikkelig etter om det er flere ting som er "modifisert" ... ikke umulig at det er tilfelle, isåfall er det bedre å prøve å heve kjøpet nå.

 

kanskje en ide å kontakte verkstedet som eu kontrollerte bilen, høre hva de har å si?

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår