Gå til innhold

Bremsetrøbbel på Fiat Ducato

Ranger emnet


sven410

Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Har skifta en calipper på bobilen vår, og alt var tilsynelatende helt fint helt til jeg fikk start på bilen og fikk vacuum til bremsekraftforsterkeren....
 
Pedalen synker som bare f... må slippe den opp igjen og pumpe en gang, så blir den fast igjen, før den sakte synker når den holdes inne... bremsene bak er nesten fraværende... har lufta mye, og skifta mastersylinder da lekkasje her ofte gjør at pedalen synker... og den synker fortsatt... ingen lekkasje. En ting jeg lamerke til når jeg lå under bilen mens madammen klemte hardt på pedalen er at armen på lastavhengig ventil blir pressa mot ubelasta stilling (som om akselen henger i lufta...)
 
Noen som har vært borte i noe sånt før...
 
er ventilen defekt, eller er det noe triks her..
 
Ny koster vel 7000 kr hos merkeforhandler, så det hadde vært fint med andres innspill også.
 
Bilen er en Fiat Ducato, 2002 mod uten ABS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt at arm på lastventil presses ut når bremsepedal trykkes ned. Høres ut som du fortsatt har luft i systemet, har selv måttet bruke trykkluft for å bli kvitt luft i systemet - som aldri kom ut ved lufting på gamlemåten.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert luft.

Jeg har hatt mange utfordrende lufte operasjoner på anleggsmaskiner hvor bremsepumpa er den neserste delen i bremsesystemet med noen knekker på rørene som har resultert i at lufta bare flytter på seg.

I de tilfellene så snur jeg lufte prosessen - presser væske inn lufteskruen på caliper/hjulsylinder og opp i reservoaret.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår