Gå til innhold

går dette? innpress spm

Ranger emnet


ch33p0x

Anbefalte innlegg

Da foreslår jeg at du puster to ganger også leser du igjen, rolig. Der er oppskriften på hvordan du skal kunne måle deg frem til dette.

For å finne ut om en felg med ET30 passer/ikke passer er du nødt til å vite felgbredden. 

 

Ex.

En felg med bredde på 7" og ET 30 vil bygge 58,9mm UT fra anleggsflaten på bilen.

En felg med bredde på 9" og ET 30 vil bygge 84,3mm UT fra anleggsflaten på bilen. 

 

Som du ser, felgbredde er vesentlig i ditt spm. og det er enkel matematikk som skal til for å løse floken din ;)

Formelen står i bunn av innlegget jeg linket til.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du puster to ganger også leser du igjen, rolig. Der er oppskriften på hvordan du skal kunne måle deg frem til dette.

For å finne ut om en felg med ET30 passer/ikke passer er du nødt til å vite felgbredden. 

 

Ex.

En felg med bredde på 7" og ET 30 vil bygge 58,9mm UT fra anleggsflaten på bilen.

En felg med bredde på 9" og ET 30 vil bygge 84,3mm UT fra anleggsflaten på bilen. 

 

Som du ser, felgbredde er vesentlig i ditt spm. og det er enkel matematikk som skal til for å løse floken din 1-winking.gif

Formelen står i bunn av innlegget jeg linket til.

 

 

tror du jeg ble noe klokere av matematikk? jeg er ute etter et ja eller nei spm. eller hvordan det vil se ut i hjulbuen. ikke noe regnestykker som vil resultere i en sum som jeg alikavel ikke vil ha noe nytte av. selvom DU forstår dette, så er det hjernekirurgi for noen...

 

du kan få mer info å hjelpe meg heller:

bredde: 8.5, nav 72.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok meg ikke nær av det. jeg bare vil ha svar på spørsmålet mitt, ja jeg fikk det. men det sier meg veldig lite. siden jeg ikke har fått bilen enda, og kan ikke måle noe som helst. jeg ville bestille felger for å ha alt klart når jeg får bilen. så et svar på 77,95mm er ikke noe jeg klarer å si at ja tusen takk for hjelpen og faktisk mene det når jeg enda sitter som et spm.tegn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår