Gå til innhold

LED fjernyls og canbus?

Ranger emnet


snoop

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

vet ikke hvordan det er med led men burde jo ikke være noen problemer med å sette på ekstra fjern lys.

Er jo bare styrestrøm til rele som er fra bilens anlegg.

vet folk har fått problemer med canbus når dem har satt xenon i orginal

lyktene på bilen men det er jo for at dem bruker feile sett.

 

Har du funnet noen bra led lamper som gir bra med lys??

 

har testet en del men har ikke vært fornøyd med noen.rant.gif

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e-merket er ikke noe æ bryr mæ om.  har bestandig for mange lykter på bilene så får mangel lapp uansett.

alt av led jeg har sett på lyser bra i bredde og ett stykke foran bilen men så er det stopp. 

har enda ikke funnet noen som lyser bra langt. kan være dem der gjør det.

Men hjelper jo ikke mye med e-merking vis man har for mye lux på bilen.

Å reglene for lux er alt for lave. 

 

men her hvor jeg bor sier dem skjelden noe på at man har litt lys på bilen.

har blitt stoppet 3 ganger med land cruseren jeg hadde å fikk aldri annmerking på for mye lys.

ble stoppa med hi luxen for noen uker siden fikk ingen annmerking der heller.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt LED fjernlys enda, annet enn LED bar (men da var formålet å få bredde og ikke lengde på lyset).

Min foreløpige erfaring er at det kun er xenon som lyser langt nok for mitt behov, men jeg tar sikkert feil. Dog betaler jeg ikke 12'000,- + for to stk. lykter...

 

Vdr. oppkobling og CAN-BUS så skal det ikke bli feilmeldinger hvis det gjøres korrekt. Biler med Bi-xenon derimot kan få feilmeldinger innimellom når styrestrøm hentes fra ledningen som styrer klaff for fjernlys. Det er anbefalt å hente spenning inne i bilen eller med en modul som kobles til ledningsnettet og "leser ut" triggeren for fjernlys.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ledbar på fjell bilene + xenon 1000m. dem har jeg bestandig overkill med lykter.

er jo mørkt hele døgnet her om vinteren så da er det fint med mye lys.

på personbilene bruker jeg 3x bignik som er bygget om til 100w xenon og på den andre står det 3x nbb lykter med 100w xenon.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant at om du ikke har 10-15 tusen å bruke på ledbarer, så får du ikke både langt og bredt lys. 

 

Her er det er bilde av en som har 2x rigid e2 20" Som da havner på 24 tusen i pris! Det er sykt bare for lys på bilen. 

 

 

post-103090-0-39284600-1473609010_thumb.jpg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mye lys på mine biler, og en av de forriga hadde jeg 6x75w xenon tusenmetere. 4x spredere og 2x pincil beam.

Vanvittig bra lys, men nesten for mye her på Østlandet, så gikk ned til 2x pincil beam og LED bar isteden.

 

Nå har jeg ny bil med org. adaptive bi-xenon, men savner lengden på lys og vurdere å kjøpe noen nye lykter selv.

Fundere på Hella Luminator Compact, men syns prisen er for stiv.. 

 

Rigid E2-20 Hyperspot Kombo er en jeg han lyst på, men 12'000,- er helt sinnsykt og ikke verdt det i mine øyne!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om æ tør å legge ut hva som står på hi luxen. folk vill jo tru æ e gal..

 

i front 3xrally 1000, på veltebøylen står det 4 1000m til alle med 100w xenon og 240w lysbjelke. måtte sette inn større dynamo på den for å få strøm nok til alt.

så står det 4x27w arbeidslys bakover.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe bilde med alle lysa på i mørket, men det ble for mye på Østlandet. Heletiden møtende biler så det resulterte kun i egenblending, men det er vanvittig behagelig når du kan la de stå på mil etter mil på vidda.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår