Gå til innhold

Audi 100 C4 2,3 AAR (uten AC) - Ulyd fra fremre del av motorrom

Ranger emnet


Arff

Anbefalte innlegg

Jeg har en ulyd fra området rundt dynamo/servopumpe som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med. Metallisk klankelyd som overdøver vanlig motorlyd med glans. Frekvensen øker ved pådrag, så jeg antar at det må være et eller annet som er koblet på aux-reima: Dynamo, servopumpe, viskøs viftekobling, strammer, eller selve krankhjulet. Har som nevnt ikke AC på denne.

 

post-149899-0-77139300-1467739959_thumb.jpg

 

Jeg trordde først det var dynamo, men lyden er der selv om denne er byttet. Noen som vet hva som kan lage en slik lyd fremmi der?

 

Har også røsket litt i servopumpa når jeg skiftet dynamo. Det er slark i den, på den måten at jeg kan bevege reimhjulet litt inn og ut. Er det et tegn på at denne bør byttes?

 

Når jeg lytter med skrujern på de forskjellige komponentene får jeg desidert sterkest lyd fra reimstrammeren, men vet ikke om det betyr noe..

 

Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et defekt lager, og siden det er slakk i lageret på servopumpa kan det være der lyden kommer ifra.

Det du kan gjøre er å ta å sprute litt WD40/5-56 inn i lageret og høre om det blir stille - isåfall vet du eksakt hvilket lager som er problemet. Prøv å unngå å sprute på reima.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problem i samme gate på min 2.3 AAR, og det var lageret i viften som var gåent. Regnet med at det var servo pumpa men når jeg løsnet reima fant jeg at det var stor slakk i viften og byttet den, hadde også litt slakk i hjulet til servoen, men ingen ulyd etter bytte av vifte. spinning.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må av med fanger og radiator for å komme skikkelig til fremmi der. Jeg slakket på reima og dreiet på løpehjulet til strammeren i går. Det hørtes ikke bra ut. Skal vel ikke knase når jeg roterer på hjulet? 1-winking.gif Skal sjekke vifte og kobling til denne også, mens jeg er i gang.

 

Noen som har erfaring med å bytte lager i strammern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår