Gå til innhold

Feilkodeleser fra Biltema. Erfaringer?

Ranger emnet


engern

Anbefalte innlegg

Har en airbaglampe som lyser på en golf 4. Kan feilkodeleser fra Biltema finne ut hvorfor den lyser og slette feilkoder for airbag?

Den feilkodelesern har ikke bytterett og jeg har lest på andre forum at den kan slukke airbag lampe, men spurte på Biltema og de sa at det var så strengt at det måtte gjøres på verksted. Man hadde ikke lov til og slukke den selv, derfor kunne ikke deres feilkodeleser gjøre det.

 

Er det noen her som har feilkodeleser fra Biltema som kan bekrefte om den kan slukke airbag lampe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de på Biltema sier er piss..

 

Om leseren klarer oppgaven har jeg ikke snøring på, men vet at folk har prøvd de å noen får ikke engang kontakt med bilen.

De aller fleste VAG verksteder tar rundt 500-600,- (halvtimes jobb) for dette og jeg mener det er mer verdt det da de har VCDS.

Merkeuavhengige verksteder som BilXtra, Meca, Mekonomen ol. gjør det også, for ca. samme summen - hvis ikke bittelitt billigere.

Alt finnes det mange rundtomkring som sitter på slikt utstyr og kan hjelpe deg, sjekk ut her: http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Bor du i Østfold kan jeg hjelpe deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en slik Biltema sak firkantet type VAG, og fikk slukket både motor- og airbaglampa på min Skoda. Den fant også hvilken ryggesensor som var røket. 

Så jeg har vel tjent den inn, men det fins sikkert bedre saker? Men hva trenger man?

Hvor avansert den er kan jeg ikke diskutere, da jeg ikke vet nok om slike apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg ikke har vært borte i Biltema sine diagnose apparater på 6-7 år så håper for deres del at de er blitt bedre. 

Skal du ha til engangsbruk er det sikkert greit, men skal du bruke det mye ville jeg kostet på meg noe bedre.

 

Siden du har Golf er VCDS (Vag-Com Diagnostic System) det desidert beste valget, men skal det brukes på flere biler er Autel sine meget bra.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opplyst at Autel var bra fra en norsk importør, men de nevnte av Skoda og VW var litt kresne, og man burde derfor velge en dyr en. evt et annet merke. 

Så jeg valgte Biltemas til en grei pris (proffvariant), men kanskje ikke top off the line?. Biltema er litt opp og ned. Men den har mye bra verktøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ett lite søk på nett i dag og kom over vag com på salg hos autolights. 49kr bare, så da bestilte jeg en sånn. Regner med at det ikke er ekte vare, men en billig versjon. Men jeg trenger bare og finne ut hvorfor airbag lampe lyser så jeg kan fikse feilen å slette feilkode etterpå. Regner med den holder til det iallefall.

Hvis ikke så blir det enten Biltema versjonen eller en tur på møller.

Holder til på Gjøvik, så det er ett godt stykke til Østfold,men takk for at du tilbyr hjelp Jesper1201.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kabelen skal fint klare å lese av og slette feilen. 

Skulle det gå dritt gi meg en lyd innen utgangen av denne uka, jeg skal til Raufoss neste uke så kan da ta med utstyret mitt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår