Gå til innhold

raslelyd/ metallisk lyd fra 2005 golf V 2.0tdi

Ranger emnet


etsiV

Anbefalte innlegg

Jeg får sterk mistanke til svinghjul, siden det er køddet med tidligere, men ingen garanti.

Lyden burde ha kunne blitt fremprovosert utenom kjøring også.

Kan være et sinnsykt dårlig indre drivledd også, men det ville de enkelt ha funnet ut.

For å utelukke det, selv om det er lite trolig - er hjullager sjekket?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hjullager er ikke blitt sjekket. Skal se om jeg får sjekket lager og drivledd i morgen. Alle som har hørt lyden mener den kommer fra høyre side. Lyden endrer seg heller ikke om jeg svinger frem og tilbake. Slutter kun dersom jeg slipper gassen når den står i D. Dersom jeg låser girene er lyden tilstede omtrent hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut mtp. svinghjul, eller enda verre - girkassa.

Forsvinner lyden ved å sette den i N (nøytral) under fart? Hvis det er tilfellet kan du droppe å sjekke hjullager. Da er det antageligvis noe i girkassa, hvor langt er bilen gått og er det gjort noe som helst med girkassa tidligere? (Foruten svinghjul)

Er oljeskift intervall på 60'000km fulgt?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje er skiftet 2 ganger på girkassa ( i følge kvitteringer som fulgte bilen) ja lyden forsvinner når jeg setter den i N i fart. Mulig den høres veldig svakt om man hører veldig godt etter. Om jeg jekker opp bilen å setter den i gir. Hører jeg ingen lyd om jeg ligger under bilen. Er kun dersom den har motstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har vært byttet olje på kassa 6 ganger er den tatt vare på, men mekanisk feil kan selvfølgelig likevel oppstå, er jo en 11 år gammel bil.

Hvis svinghjul var byttet på 121kkm så skal du ha fått en oppgradert variant, men ingenting er skuddsikkert.

 

Sikker på at det ikke er resonans du hører, siden lyden ikke høres fra yttersiden? Hvor lenge har du hatt bilen? Har lyden kommet brått, over tid eller vært der heletiden?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, har vært flere tråder vdr. DSG/Svinghjul i det siste, bladde igjennom tråden og hørte på lyden igjen - det kan ikke være resonans, bare glem det.

 

Er egentlig lite trolig det er svinghjulet hvis det kun er 4 år gammelt. Vet du hvor det ble byttet og hvilke deler som ble brukt?

Har dessverre ikke noen gode forslag uten å ha "tatt og sett på".. Jeg faller kun tilbake på svinghjul eller girkasse mtp. lyd og symptomer.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at det skal ha gått istykker da, i 2012 skal det oppgraderte svinghjulet ha vært på banen (husker ikke helt når..) 

Det som kan skje (spesielt i kombinasjonen dårlig svinghjul og DSG) er at det blir skadelige vibrasjoner i girkassa som over tid kan ta knekken på girkassa. Hvis det forrige gang ble kjørt lenge med dårlig svinghjul kan det være det som er tilfellet nå. Møller har garantert mest peiling, men jeg oppfordrer deg til å be om å få snakke med verksmester/ansvarlig mekaniker etter feilsøkinga, da får du litt mer info om hva det er/kan være og ikke bare at ditt og datt må byttes.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. La nå merke til at når bilen står i ro og jeg setter den i D eller S. Så føler jeg den vibrerer litt på bremsepedalen. Og synes også å høre en veldig svak banke/dirre lyd. Kan godt være at dette er normalt. Men blir litt paranoid når først noe er galt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrasjonen i bremsepedalen er nok bare forplantning, men lyden du hører skal ikke være der, så kan være begynnelsen på et dårlig svinghjul. Hvis det er tilfellet er det viktig og få fikset det tidlig, av grunn nevnt i forrige innlegg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår