Gå til innhold

Hjelp til bensinpumpe Audi A4 2004 [8E5, B6]

Ranger emnet


kirie10

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her om dagen startet ikke bilen. Jeg forsto at dette måtte ha noe med bensinpumpa å gjøre. Jeg demonterte pumpa og tok den ut. Deretter testet jeg den på batteriet. Da fungerte pumpa 100 % og jeg monterte den igjen og testa. Bilen startet som ingenting. Jeg var strålende fornøyd helt til dagen etter. Da var det samme problemet. Jeg skulle starte men pumpa gikk ikke. Gjorde det samme igjen, testa pumpa på batteriet og pumpa sveiv optimalt. Hva kan være problemet? 

 

Jeg har kjøpt en bensinpumpe på biltema som jeg ble fortalt at skulle passe bilen min. Den så tilsynelatende ut til å passe. Det gjorde den derimot ikke. Diameteren på gamle pumpa var 50 mm.  Den nye pumpa er 43mm. Er det mulig å kjøre med denne selvom den ligger litt løst i tanken? Pumpa er montert i en lik som vist i linken. http://bilxtra.no/butikk/index/index/platenumber/pp51271/#!/brennstoffpumpe/drivstoff-forsyningsenh-tank-123980 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa er moden for utskifting, hender ofte at de går når man tar de ut og tester.

Du må ha korrekt pumpe, vil ikke anbefale å montere inn den som fysisk er mindre i pumpehus beregnet for en større pumpe. Ender da opp med brudd på slange eller ledning.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min Audi A6.

Fikk et bilverksted til å lese av diagnose på bilen. Det viste seg at sensoren for kamaksel var dårlig (viste feil på tennispunktet også, men det henger gjerne sammen).

Anbefaler å få lest av diagnose - kostet meg 350,- å få lest av den hos Mekonomen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skrur på tenningen skal bensinpumpa gå 1-2 sekunder før den stopper, og starter igjen når motor kjøres på startmotor/går. Dersom bensinpumpa ikke går på når tenning skrues på, så har det nok ingenting med hallgiver/kamsensor/veivsensor å gjøre :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår