Gå til innhold

Oljelekkasje fra girkasse?

Ranger emnet


GermaG3

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har forslag til hva slags lekkasje jeg har fått her? Dette er på en XL7 2006-modell.

Merket det ved noen få flekker med klar væskepå bakken. Trodde først det var kondens fra klimaanlegget men etter å ha kikket nærmere la jeg merke til at det var en "klar/blank" olje. Er ikke like sort som motorolje så regner med det da er fra girkasse?

 

Krabbet under bilen og fant lekkasjen, se vedlagte bilder. Noen forslag til hva som er galt her?

Dette er da fremre del av bilen, beklager at det ene bildet er "opp/ned"

 

post-153973-0-60696000-1465990704_thumb.jpgpost-153973-0-63254100-1465990754_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Om det er mellom transferkasse/girkasse eller clutchhus og girkasse hus vet jeg ikke. Har null greie på bil. Men ja, kan faktisk være fra den ene pluggen som ser veldig sort ut.

 

Ble litt engstelig på vei hjem fra jobb i dag så ringte lokale SnapDrive og de hadde ledig kapasitet i morgen allerede så da får jeg de til å sjekke opp. Har uansett et hjullager bak som må byttes. Skal gi tilbakemelding her på hva de finner ut, men igjen, takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å sett på bildene på data nå, så ser jeg at lekkasjen er fra påfyllingspluggen.. Enten så er den løs. ellers er det søla ganske mye ved påfylling.. Kan selvsagt også være i skjøten på girkasse. men tror ikke det..

 

Det er hvertfall ikke mellom transfer og girkasse som jeg trodde først..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår