Gå til innhold

Passat 3c 2006 1.9tdi problem

Ranger emnet


Samekula

Anbefalte innlegg

godag !
Har en 3c som jeg plages litt med. bilen funker greit å går pent og alt, men viss jeg ligger i feks 5gir å drar den så kommer jeg til ca 3000rpm å da mister bilen kraften. liksom turboen ikke ladder, må da stoppe og starte bilen får og få kraften tilbake igjen. noen som har peiling hva det kan være ? takker på forhånd

VW Jetta mk2 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det 90 graders bennet helt nede i bunn på høyre side, under IC og radiator. Har opplevd at dette sprekker på flere biler. Det er altså et trykkrør/slange etter turbo jeg snakker om.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende du bare har en liten rift el. og at det må litt trykk til før det lekker igjennom den. Ikke godt og si, men hvis du ikke finner noen dårlige slanger/rør/koblinger så er diagnose neste steg. Lenge siden dieselfilteret ble byttet forresten?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører det suser bare jeg triller i 2gir, eller har den i fri og gir ca 12-1300rpm. men slår seg ikke i nødmus eller hva det er før jeg har i 5gir å drar på til 2800-3000rpm.

får demontere litt så jeg kommer til diverse slanger bak med turboen, håper jeg finner noe !

VW Jetta mk2 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og en sånn tynn suselyd ved gasspådrag, kommer uansett gir. Fikk lyden etter bytte av topplokk i januar 2016.

Høres ut som at lyden kommer fra bak radio/cd spiller på en måte, vanskelig å forklare. Synes bilen går greit, men opplevde forleden at bilen ikke hadde kraft ved 3-4 giret et par sekunder før den kom seg. Turbo ikke byttet før, turbo virker å være ok.

Verkstedet har sjekket men finner det ikke ut. Fikk beskjed om at det kunne være en liten luft lekkasje, men at det kan være vanskelig å finne. De sa det var ca 50 steder man kunne få en slik lekkasje, og en mulighet var å demontere en eller annen boks for å se inni, men gjorde ikke dette pga det var tidkrevende og ingenting som tydet på at det var årsak. Verkstedet sier også at lyden er knapt hørbar, jeg hører den godt.

 

Dieselfilter ble byttet for mellom 30.000-40.000 km siden. 2006 mod 1.9 passert 200.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner fortsatt ikke feilen.. prøvd å se på slanger å diverse. sto når jeg sjekket feilkoden at ladetrykke var på 2100Mbar. å at man skal dra fra 1000Mbar å da var trykket på 1.1 bar ca da det skjedde. prøvd å koble ut maf sensorn å kjørte, synes jeg kunne dra den lenger i 4giret men slo seg fortsatt i limp da den akkurat passerte 3000rpm. flere ideer?

fikk også motorlampe opp, men dette skjedde da jeg prøvde med maf sensoren ute så regner med det er det

VW Jetta mk2 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår