Gå til innhold

Streng eu kontroll ?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå er vel EU kontrollene blitt enda strengere, men er det noen som vet om disse tingene vil gjøre at bilen ikke går gjennom eu kontrollen:

 

1. Speedometer nåla begynner ikke og "vise/gå" før man har kjørt bilen litt. Altså hvis bilen er stoppet eller står i ro, så tar det litt tid før den begynner og vise igjen når man kjører.

 

2. Temperaturmåler og Klokke i speedometeret har ikke lys, derfor lyser også den måleren for at lys er gåent i speedometeret.

 

3. Det er plastidipp soting på sideblinklys framme og blinklys på baklykter.

 

Ellers er bilen tipp topp som jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 3 er vel en god kandidat til en feil på EU ;) Siden det er plastidipp ville jeg ha revet det av før EU. For å være på den sikre siden. 

 

Selv før de nye reglene fikk jeg 2'er feil på blinklys pærer. De hadde begynt å flasse litt. De virket jo, men fargen var ikke så oransje som de skulle være. (Verkstedet byttet pærer for meg og godkjente bilen. Men sa at det var en 2'er feil de hadde fikset)  

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kommer nok litt an på hva du mener med litt tid, er ikke lange biten jeg prøvekjører, ca 3km. Så mest sannsynlig feil (2'er feil)

 

2. Jeg hadde nok ikke brydd med spesielt om det tenker jeg.

 

3. Kommer også litt an på åssen det ser ut, tenker mest på fargen/styrken fra lysene. (2'er feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn Biltema sotespray på blinklysglassene. Hva bruker dere for og fjerne den lakken?

 

Så det gjør ikke noe at det ikke viser noe lys på klokka i speedometeret og temp måleren er svart ? 

 

Angående speedometer nåla så kan man vel kjøre 3-4 km før den kommer igang hvis bilen har stått noen timer først. Men hvis man slår oppå dashbordet så kommer nåla igang fortere. Vet ikke hva det er som er feilen med dette? Når man har kjørt litt med bilen og stopper så starter igjen og begynner og kjøre tar det ikke mer enn en halv km før nåla kommer igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår