Gå til innhold

Hva betyr lettmetallfelger "Nav: 72.6"? Passer det Golf 2011?

Ranger emnet


solo-

Anbefalte innlegg

Har stålfelger på Golf 2011 (Volkswagen Golf 2010-2013 VI 1.6 TDI bluemotion. 5dr (77kW)), men vil bytte til lettmetallfelger.

Har funnet ut at jeg har 195/65/15". Hjulsirkel 5/112 og ET 45.

Men hvordan finner jeg ut min "nav" og hvilken nav jeg skal ha?

 

Her er felgen jeg tenkte jeg skulle kjøpe:

https://www.byttdekk.com/felger/oxxo/oxxo_furious/6.5x15/88592

 

Her er søkesiden jeg fant felgene på:

https://www.byttdekk.com/sok/car/id/komplette-hjul/Volkswagen/Golf/2010-2013/VI%201.6%20TDI%20bluemotion.%205dr%20%2877kW%29/0/DS/11832?tid=89702&rid=88592#!price=379,921&rwinter=null&rprice=546,2818&rcolor=null&rbrand=null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke gå opp en dimensjon når du først kjøper nytt? 205/55-16 dekk og 16" felg med ET 38-45 koster ikke stort mer enn det du linker til. Alternativt 225/45-17 på 17" felg? 18" er ikke bra da du ofrer all comfort.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, senterringene med korrekt diameter settes på felgen, hvor store kommer an på bilen de skal brukes på.

Hvorfor gå opp en størrelse? Det ser bedre ut, samtidig vil kjøreegenskapene bedres. For mye opp er ikke bra, da forsvinner comforten, men 16" ofrer ikke comfort. 18" gir masse kjøreegenskaper, men mindre comfort. 195/65-15 er ballongdekk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår