Gå til innhold

Vindusvisker legger seg ikke i "startposisjon"

Ranger emnet


licorice84

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med at vindusviskerne på en 2007-mod Corolla ikke legger seg i nederst på ruta i "startposisjon" dersom jeg visker manuelt eller skal slå av etter bruk av intervall. De forskjellige hastighetstrinnene på intervallen fungerer fint.

 

Forsøkte å ta av connectoren som er koblet til selve viskermotoren, rengjorde og satte på plass igjen. Det virket som det hjalp, men dagen etter så var den like ille igjen.

 

Er det noen som vet om det er eget rele for styring av vindusviskere på denne bilen, eller sitter alt integrert i motoren?

Kan bryteren på rattstammen være feilkilden?

 

 

//Marius

 

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det som strømmen til selvparkeingen svikter. Den går utenom bryteren og skal ha fast spenning. Den kan svikte hvis en kabelsko er løs, eller at bryteren inni giret til vindusviskermotoren ikke gir kontakt. Opptørket fett, elelr brent bryter inni der. I neon tilfelle har jeg sett knekt stift som styrer bryteren. 

Dette gjelder BoschM Magnet Marelli, SEV og Ducellier. Japanere har jeg ikke sett på innvendig, men jeg regner med at de har kopiert europeiske systemer her?

Jeg ville i alle fall sjekket at en av kontaktene på vindusviskermotoren har spenning. Om ikke er feilen før v.motoren. Har en av tilkobblingene strøm, kan det være en brent kontakt inni vindusviskeren i nærheten av det store girhjulet inni den. 

åpne, pusse, rense og montere... så håpe det beste...

Bytte til annen brukt pussermotor er en enklere form for feilsøking - eliminasjonsmetoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Bwana, de stopper ikke på samme plass, de stopper akkurat der du velger å sjalte bryteren tilbake. Altså umiddelbart spenningskutt/kontaktkutt. Torbo, jeg skal prøve å demontere motoren og sjekke kontakter, og eventuelt bytte til en annen brukt motor!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår