Gå til innhold

Batteri og lading

Ranger emnet


Rune77

Anbefalte innlegg

Støtter den! Har opplevd det samme....

Det holder som regel å bytte børstebrakett. Det er normalt to typer til disse. Den ene som du trolig har er kiún festet med sto skruer i hver ende av den lille dingsen som sitter bak på dynamoen. Den nye (selges over alt) må lirkes forsiktig inn og på plass, slik at du ikke knekker børstene. 

Men faglig er dette en midlertidig operasjon, da sleperingene inni der ofte er mye slitt, og så kommer problemet tilbake om 1 år eller tre?

Byttedynamo koster ikke all verden. Jeg kjøpte hos Bema i Oslo til grei pris. 

 

Kjøpte først brukt, men den var så slitt innvendig at de fikk den tilbake. Jeg ville ikke bli sittende fast i store utland med en defekt dynamo på min VW Camper! Jeg kan spare på det meste, men ikke dynamoen, som man må ha når til dags... - kjørelys osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men han har nok den typen som sitter under plastdekselet bak på dynamoen, ikke den som sitter montert helt utvendig bak på dynamoen.

Trodde alle de eldre hadde den enkle typen? Men du har nok rett når jeg tenker meg om... Det ble vel slutt på de andre tidlig på 90-tallet? 

Den andre går jo også å skifte, men da må dynamoen ut tror jeg. Jeg har i alle fall ikke små nok fingre til å fikse den varianten mens dynamon står i bilen. 

På denne litt eldre bilen er det vel bra/ok å ta av minuspolen på batteriet ved demontering av dynamoen. Det blir vel ikke noen feilkoder her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke Audi så godt, men at frontfangeren må av, har jeg liten tro på Noen ganger ser ting håpløst ut, trangt og fælt. men så viser det seg at bildesignerne har oftet bilmekanikere og servicedelen en liten tanke. i alle fall om man ser godt og ikke har for kraftige hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at dynamoen må ut? Andre her kan sikkert si mer om dette på denne bilen. 

Som regel en strammeskrue og to- eller en lang festeskrue nederst. 

Batteriets minuspol bør taes av da det er lett å kortslutte mens man holder på. 

 

har du litt tålmodoghet, får du et bedre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår