Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

huska første gangen jeg kjørte opp. kjørelæreren min kjente sensoren ganske godt, så han ble med på oppkjøringen. satt og prata med sensoren hele tiden. hjalp endel på nervøsiteten min det! klarte oppkjøringen med glans.

 

men selvfølgelig så var jeg petter solberg da jeg satt aleine i bilen for første gang. som ente i ett autoværn 6 tima senere. og kondem bil...

 

så husk for all del: det er når du får lappen at den virkelige treningen starter. det tar MANGE år på og bli en god sjåfør.

 

andre gang jeg kjørte opp var i harstad mens jeg var i militæret. aldre vært der før til jeg kom på en søndag. og mandagen hadde jeg oppkjøring. i en by jeg aldri har vært før. DA var jag nervøs da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har oppkjøring i morgen. allerede betalt for oppkjøringa, trenger jeg å ha med noe mer penger, utlevering av førerkortet pluss foto? eller kan man betale for det seinere?

 

Nå, hvordan gikk det?

 

Begynner å bli sinnsykt nervøs selv, har ikke oppkjøring for 13.30 i morra, men tar meg fri fra skolen alikavel hehe.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei, besto teorien i dag :D... skal bort den 30. mai, da har jeg bursdag, går det ann å bestille oppkjøring før? Siden dette er en lørdag, og jeg egentlig vil kjøre ned dit. Har hørt rykter om at jeg kanskje kan ta den før, for så å få lappen i posten, evt. Dagen før? Er dette mulig evt. Hvordan?

Toyota Corolla 1995

Mazda 323F 1996 - solgt

Volvo 240 1988 - solgt

Toyota Corolla 1989 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått !:)

Tror egentlig ikke det er mulig å kjøre opp før du er 18, men det kan være det går likevel?

 

Jeg strøk på min oppkjøring igår. Alt gikk feil, jeg har aldri vært så nervøs før. Hjertebank, dårlig syn og ekstremt kvalm (gikk å brakk meg). Var helt forferdelig. Det hjalp heller lite at spørsmålet jeg fikk var om lys, noe jeg selvfølgelig klarte. Da jeg skulle sjekke lysene var det to pærer som ikke funket. Det sa jeg, og han spurte meg "Ja, hva har du tenkt å gjøre med det da?" Hva jeg hadde tenkt å gjøre? "Jeg vet ikke hvordan jeg skifter lyspærer, men det er jo forsvarlig å kjøre, så jeg vil bare kjøre jeg." Var dette feil?!

 

Når vi kjørte, skulle jeg kjøre forbi en buss som sto inntill busstoppet. Da jeg var på siden av bussen, kaster bussen seg ut. Jeg måtte da kaste meg helt over i motgående felt (det kom ingen biler) og kjøre forbi. Det var nå jeg trodde jeg hadde strøket. Jeg ble da paralysert av min troende feil. Det er veldig mye snø i Bergen for øyeblikket og jeg måtte rygge på et sted der det ikke var brøytet i det hele tatt, så klart spant jeg. Jeg glemte vikeplikter, og sensor måtte bremse i to rundkjøringer, og etter dette var han bare helt stille. Jeg er en god sjåfør, men igår viste jeg meg fra min aller verste side. Har aldri kjørt dårligere....

 

Kjørelæreren min fikk vite hvorfor jeg sto osv, og han fortalte meg at han ikke skjønte NOE av det som var grunnen, og han var sikker på jeg skulle bestå. Nervøsiteten ødelagte for meg kan du si...

 

Har fått ny oppkjøring, og nå vet jeg hva jeg går til, det må jo være bra ? :)

Eneste er jo at oppkjøringen er leeeeeenge til, shiiit. I midten av mars :-( Det var skikkelig kjedelig, for alle som sitter på med meg vet at jeg er en god sjåfør, og kjørelæreren min sa at feilene jeg hadde var noe jeg aldri hadde gjort før.

 

Men jeg gruet meg ekstra mye i og med at det var kaos, ingen biler kom seg opp bakker, og ingen hadde brøytet. Folk brukte 40 minutter på strekninger som vanligvis tar 7-8 minutter. Skjønner dere problemet mitt :-/?

 

Puh, måtte få ut litt frustrasjon. høhø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår