Gå til innhold

Er det forskjell på samme lyspære? (Kjøpt i Norge vs utlandet)

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Type pære jeg vil ha svar på er xenon pærer. 

 

Jeg kjøpte jo meg en A4 B8 i høst. Ene pæra var da litt lilla og måtte byttes. Butikk prisen er jo kjempe høy, men jeg fant noen rimelige på finn.no til 700kr. Finnes også til 400kr på ebay har jeg sett. 

 

Satte disse i bilen og det lyser jo, men jeg synes ikke styrken på xenon lyset (D3S) er noe å skryte av. Det var bedre lys på gamle bilen med halogen (nightbreaker pærer). 

 

Så da kommer da sp.målet. Er det noen som vet om de billig pærene som går på finn.no og ebay er dårlige? Er det kopi pærer som lyser svakere og dårligere? Noen som vet noe om det? smile.gif

Edit: pærene jeg satte i er osram xenarc

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere prøvd Biltema sine D2S pærer og de lyser tilsynelatende like bra, men holdbarheten er ræva. Ble rosa/lilla etter 1,5år/40'000km. 

Hvis styrken er dårlig ville jeg sporenstreks kastet de så langt på havet jeg hadde klart. Xenon skal lyse mange ganger bedre enn halogen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to B8'er og forrige hadde samme lykter som du har. Jeg var meget imponert over lysene den gang (2011-2012) så jeg tipper pærene er dårlige.

Har B8,5 (2013, facelift) nå og den har fått nye lykter så kan ikke garantere at ikke lysbildet er bedre/dårligere men syns også denne har vanvittig bra lys til å være org. lys. 

Xenon på begge.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har også reagert over de dårlige lysene jeg har på bilen. Fjernlys har jeg nesten ikke. Får bare litt mer lys over linse kanten.. 

Kan vel også legge til at jeg ser sorte hull i lysbilde foran bilen. Lys bilde er ikke like helt. 

 

Får håpe det er dårlige pærer jeg har. Kanskje ta det opp med Møller da bilen skal inn til programmering snart. Kanskje de kan sjekke det nærmere. Teste ut originale pærer mot de jeg har. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte pære på Ebay får ca 3 år siden fungere like bra enda, bare se på merke og ikke kjøp billig kopi http://www.ebay.com/itm/D1S-OEM-HID-Xenon-Philips-Headlight-Bulb-1pc-for-Audi-BMW-MB-Saab-VW-Volvo-Mini-/231828630185?hash=item35fa102aa9:g:VMkAAOSwh-1W2Jsa&vxp=mtr    http://everlight.dk/1359-original-xenon  her har du også en go side med ikke for altfor dyrt

her har jeg bestilt fra tidliger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett litt rundt på ebay. Bør vel være trygt å kjøpe xenon pærer fra Tyskland, England og evt Rusland som selger de Phillips pærene. 

Regner med at firmaer i de landene har gode pærer. Prøve å holde seg unna privat personer. 

 

Men først skal møller få lov til å teste lysene mine, evt nye pærer

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Og nå er det nok, synes lysene blir dårligere og dårligere på bilen. Så idag kjøpte jeg et sett med biltema D3S xenon pærer kun for å bli kvitt de billige osram pærene. 

 

Etter jeg byttet pære så tok jeg å demonterte litt på de "osram" pærene. 

Osram er jo et kjent og stort firma, virker ikke som de pærene jeg har kjørt med er ekte osram ;) Ser litt for jalla og billig ut. 

 

Men nå har jeg aldri demontert en D3S pære før så jeg vet ikke hvordan de skal se ut inni. Så kan være at jeg tar feil å

post-142873-0-60334800-1469294812_thumb.jpg

post-142873-0-08587500-1469294824_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si her har det vet veldig varmt. Ikke rart du har dårlige lys når innmaten har smeltet nå skal det ikke se sånn ut mulig feilprodusert disse. Har brukt osram i mange år er veldig fornøyd og bra lys.

 

Kjøpt på eBay og aldri hatt noe tull med di pærerene jeg har. Om den ikke er så gamle så er det noe feil på disse, dem skal ikke se sånn ut, dem har jo smelta rundt der og mulig dette er noe som har tatt en falsk løsning. Og di ikke er originale pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og dårlig loddinger. 

 

Det finnes nok gode og ekte osram pærer på ebay også, men da man betaler 2-300kr inkl frakt for et sett med D3S "osram" pærer så er nok kvaliteten like bra. 

Men nå er jeg spent på lyset. Se om de biltema pærene lyser greit 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt biltema sine pærer før. Men trur den fungerer fint, om holdbarheten er like bra spørs. Det er ikke sikkert du merker så store forskjellen om den lyste dårlig så trur jeg ikke folk hadde kjøpt dem.

Så du får gi tilbakemelding om hvordan lys og lydbilde ble vs Osram og biltema.

 

Ja du må nok betale litt mere en 50 kr skal du ha bra bærer, men rundt 300 kr er ikke så veldig dyrt så lenge det er av original vare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte over for en stund siden så har jeg selv brukt Biltema sine xenon pærer, de lyser bra en stund, men dabber av vesentlig fortere enn "ekte" Osram eller Phillips. 

Men, nå kan man kjøpe noen sett med Biltema pærer før man når prisen av en Osram.. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spm om xenon kit. Noen ganger tenner ikke pærene(må bare sette på park å hovedlys par ganger så funker de), mistenker dårlig jording(har ikke fjærna lakk på jordingspunkt) kan jo være ballast også da.

 

 

Men til hovedspm:

Lysene lyser bra, men vil de lyse ENDA BEDRE med ordentlig jording-punkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på xenon kid og original xenon.

Lite spm om xenon kit. Noen ganger tenner ikke pærene(må bare sette på park å hovedlys par ganger så funker de), mistenker dårlig jording(har ikke fjærna lakk på jordingspunkt) kan jo være ballast også da.

Men til hovedspm:

Lysene lyser bra, men vil de lyse ENDA BEDRE med ordentlig jording-punkt?

Forskjell på original xenon og kid..

Synd at ikke xenon kid brenner opp lyktene til følg som har etter monterte hid.

Så vi fikk bort alle idioter som har det på grøftlys og kjørelys å fjernlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår