Gå til innhold

skifte frontlykter

Ranger emnet


toazty

Anbefalte innlegg

kjøpt meg nye frontlykter til bilen da de gamle ikke gikk gjennom eu-kontrollen.

den ene lykta var pæra sprengt og ødealgt hele lykta, den andre måtte også byttes eller pusses. så istedenfor å bytte ut en lykt til 4500kr så kjøpte jeg meg 2 nye til 4000, av den uorginale sorten ( Sonar Led tube )

 

det som er at jeg har xenon fra før med automatisk høydejustering etc. på de nye så er det ikke xenon, vanlig halogen med led.

 

kom til å tenke på om dette med den automatiske høydejusteringa, dette vil vel kanskje bli et problem med de nye lyktene?

etter det jeg kan se så finnes det ikke noe manuell bryter til å justere lysene med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye jallamekk som må til før det passer overens. Sansynligvis så passer ingenting fra den gamle lykta over på den nye. 

Sikkert forskjellig kontakt på lyktene osv. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever de du kjøpte. Du har vel åpent kjøp på de om du kjøpte de i en norsk butikk. Så bestiller du deg et sett med nye lykter med xenon :) 

 

Koster +/- 5000kr for et sett med nye xenon lykter. Disse er ikke originale, men de har originalt utsende og kontakter. Bare husk å velg riktig (Finnes vel 2 forskjellige lykter til bilen. Facelift og pre-facelift)

 

http://www.frontlykter.no/

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se på hvilke lyspærer lykta står oppgitt med. Du har sikkert D2S eller D1S xenonpære. 

 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2240081&CarReference_ID=179&CategoryType_ID=1 Sånn type lykter du har?

 

Jeg ville ha sjekket rundt på høggeriene om de har brukte lykter du kan kjøpe. 

www.finndel.no så kan du søke på din egen bil inne på siden der. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slike lykter jeg har ja, men egentlig lyst å kjøpe nye, som er litt annerledes inn de gamle, og helst svarte innvendig. Noen som kan anbefale noen uten at det blir for nye styr, bør vel helst ha noen med xenon og automatisk høyde justering eller hva det er for noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan høre med enten FK Autoparts (veldig hyggelig fyr) eller Parts and Retards om de klarer å skaffe noen ettermonterte xenon lykter til deg. 

 

Fortelle hva du har og hva du ønsker. Så skal du ikke se bort ifra at en av de klarer å fikse et sett til deg :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da fikk jeg installert det settet , plug and play, men får opp feilmelding, den automatiske høyde justering greia som kommer opp. Men dette er vel kanskje en feilmelding jeg bare må leve med ? Prøvde utlyktene og de virka ganske bra, eneste som var litt annerledes var at de lyste ganske konsentrert rett frem med litt vinkel nedover. Det var faktisk ganske umulig å se hva fartskiltet viste når jeg var ute å kjørte, mulig det går ann å stille pådem på en måte eller annen måte? Noen som vet? Men for all del de lyste svært godt i mørket http://bilbelysning.no/lykter-bil/audi/a6-c5-4b/frontlykter/audi-a6-typ-4b-01-04-sort-klar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de er justert på verksted, for all del de fungerer bra bare litt annerledes enn de orginale. Men vil dette bli et problem på EU godkjenning eller noe? Eneste måten å justere lysene på nå er manuelt på selve lykta. Og er det noen måte å få bort feilmeldingen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår