Gå til innhold

Sommerdekk Hiace

Ranger emnet


Toyota Hiace 2004

Anbefalte innlegg

Er ikke bare litt for stort i forhold til vognkort. Er også "litt" for stor rulle omkrets i forhold til lover og regler smile.gif

 

Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor +/- 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.

post-142873-0-39129500-1459337887_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 215/70-16 her på 8 tommer felger.

Tar ikke borti noen steder så lenge du ikke skrur den for mye ned foran.

 

Fordeler: Lavere forbruk.

               Lavere turtal.

               Rett hastighet på speedometer.

 

 

Ulemper: Ikke godkjent. Men godt mulig det går å få det godkjent, har ikke giddet å bry meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yokohama Geolandar A/T-S med vektklasse 100S, er jo noe lavere vektklasse enn orginalt men fungerer fint så lenge man ikke laster bilen alt for tung.

Blir litt mindre responsiv når man svinger.

Hadde Hankok 215/65-16 før med vektklasse 109 8 lags, det ble så hardt å kjøre på at plomberingene i tennene holdt på å ramle ut.

 

Grunnen til at jeg har valgt så grov mønstra dekk er at jeg kjører en del på skogsvei med grus og gress.

 

Er jeg fornøyd? Bilen er mye behagligere  å kjøre men dekkene hyler litt på fin asfalt, så mine neste dekk vil bli et annet merke og litt høyere vektklasse kanskje gå opp til 104 men holder meg unna 8 lags dekk.

 

post-115758-0-27901000-1459508082_thumb.jpg

post-115758-0-43685400-1459508097_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 225/70 R15 uten at det subber noen steder. Fungerer godt til den bilen det!

Hadde den nettopp gjennom EU-kontroll også uten at det ble noe problem. Strengt tatt er vel 225/70 over 5% økning som tillatt da men.

 

 

 

RUprZ3Ur.jpeg

Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen

Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen

Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår