Gå til innhold

Koble aktiv sub til originalt vw tiguan 2012 anlegg

Ranger emnet


chainy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg denne for litt siden:

http://www.kicker.com/substation

Har hatt den i den gamle golfen min, og det trøkka no sinnsykt i forhold til forventningene, så jeg ønsker å flytte kassa over i tiguanen. Er det noen som har erfaring med det? Litt usikker på hvor jeg skal hente signalene til bassen og remoten.

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, OK. Så den skal kobles til høyre og venstre bakhøyttaler da? Men finnes det en måte å justere bassen på uten å sprenge diskantene, ettersom det er der jeg må hente signalet? Må jeg benytte meg av den medfølgende volumkontrollen? Sorry for mye rare spørsmål, men greit å få alt inn med teskje :) noe godt forslag på hvor jeg kan hente remoten? Funker det med kjørelysene bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, OK. Så den skal kobles til høyre og venstre bakhøyttaler da? Men finnes det en måte å justere bassen på uten å sprenge diskantene, ettersom det er der jeg må hente signalet? Må jeg benytte meg av den medfølgende volumkontrollen? Sorry for mye rare spørsmål, men greit å få alt inn med teskje smile.gif noe godt forslag på hvor jeg kan hente remoten? Funker det med kjørelysene bak?

Når du sier diskantene, mener du da høyttalerene bak, eller bare selve diskanten bak? Hvis du skal koble deg rett på en diskant, så må du sørge for å koble deg til FØR delefilteret. Suben vil skru seg på når spilleren kommer på, så du trenger ikke noe remote. Så bruker du "gain" til å justere effekten på suben, x-over freq setter du til ca 80hz, og bass boost på ca halv. Det er en fordel å legge opp justeringen til bass-boosten, så kan du justere foran når du finner en låt med for mye eller for lite bass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår