Gå til innhold

Bytte hjullager =abs feil?

Ranger emnet


Gusern

Anbefalte innlegg

Har en 1,8 fwd 2000 som jeg sliter med.

Får feil på abs føler venstre bak. Jeg har byttet den 2 ganger og hjullager 3-4 ganger. Abs en fungerte optimalt før hjullageret plutselig knuste. Hva gjør jeg feil? Er det noen justeringsmuligheter for å få det til å funke? Eller hva gjør folket med disse to oppgavene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sier feil på venstre bak. Har byttet kransen og hylsa og gjort rent alt inni der. Vet ikke hva jeg gjør feil, men som sagt så fikk vi det til den ene gangen. Da var den helt hundre, men nå tikker og slår bremsene bare ved lite trykk på bremsa. Lampa kommer også på etter en stund.

Jeg tenker på den siste mutteren man strammer til etter bytte av hjullager, om den skal strammes helt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen justering. Det du kan gjøre er å ringe albjerk å høre hva avstanden skal være og prøve å måle selv. Hør også om momentet du skal stramme hjullageret med. Husker ikke helt åssen type hjullager det sitter på din bil.

 

Lampa starter å lyse så fort du kommer over 20-30km/t tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok for nå sist så prøvde vi å justere mutteren "5-10 min+-" å kjøre litt mellom hver gang. Men da strammer jeg mutteren 180 NM , og prøver å justere føleren mellom litt kjøring. Det høres jo vanskelig ut, for jeg tenker at det er vanskelig å vite hvor mye man justerer føleren langs veien. Vi har brukt håndverktøy,vanlig skralle så langt.

 

Nå graver jeg til bunns i dette som du skjønner, for nå Skal jeg få fiksa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår