Gå til innhold

Hei! Motorlampe blinker! Trenger hjelp!

Ranger emnet


mbigset

Anbefalte innlegg

Info:

MAZDA
Combi-coupe: 323 F VI BJ
Motor: 1,6 98hk, Bensin
Motorkode: ZM
Årsmodell: 2003
Hjuldrift: Framhjulsdrift

 

Det startet først i det små, når jeg trykte helt inn gassen så virket det som bilen ‘’druknet’’, men hentet seg kjappt inn og ga på. Motorlamper har lyst lenge (ja jeg vet, du er dum som kjører når denne lyser. Men denne er så mye bulket at den er ikke mye verdt. Orker ikke påkoste denne alt for mye) Men, nå skjer dette hele tiden, egentlig konstant. Kan ikke kjøre noen plass uten at bilen ‘’drukner’’ når jeg gasser. Og da blinker motorlampen. Tidligere har den av&til spyttet ut eksosen når den står på tomgang, og motoren begynner og riste, rister mye! Men dette skjer ikke alt for ofte.. men nå når den står på tomgang prøver den av&til å drukne, men så henter den seg inn igjen.

 

-          Bilen kveles/druker når jeg trykker inn gasspedalen, samtidig begynner hele girspaken da og riste, MYE. Og den går opp i turtal, men lager ikke lyd som tilsier 4000 omdreininger. Selv om der er på det.

 

Min konklusjon:

Jeg kan ikke så mye om bil, men føler dette skyldes bensin/oksygen tilførsel. Jeg fant ut at slangen der oksygenen blir tatt opp ifra (til motoren), var hull i, og skiftet denne. Trodde dette skulle fikse hele sullamitten, det gjorde ingen forskjell.

Noen tanker, anyone?

Opel vectra C GTS 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg ville ha sjekka er hvor slitte pluggene er. 


Om det nå ble plutselig mye verre, kan være et tegn på at du har kjørt lenge med dårlig coil. At det har blitt oppdaget tenningsfeil en gang i blandt som har tent motorlampa. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår