Gå til innhold

Forslag til et godt 10" sub/bass element

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Som topicen sier så er jeg ute etter forslag om et godt 10" sub/bass element. 

Jeg savner litt mer bass i bilen, men jeg gidder ikke å gjøre så mye ut av det. Derfor blir det en ferdig modell tilpasset kasse. 

 

Volumet i kassa er på 15 liter. Lukket kasse. 10" åpning til element. 

Skal stå i en sedan, men jeg skal prøve å få laget en åpning i hattehylla til bass trykket. Slik at jeg får litt inn i bilen iallefall. 

 

Så er det noen som har noen gode forslag til meg? Makspris 3-4 tusen ca

 

29599_Khudos_Audi_A4__08-__B8_sedan__bas

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du skriver ikke hvilken forsterker du skal bruke. Men alle kan kobles i 4 ohm.

 

http://www.elutstyr.no/audison-voce-av-10-10-subwoofer-4-ohm-400wrms.html

12-17 liters kasse optimalt

 

http://www.elutstyr.no/hertz-hi-energy-hx-250-5-10-subwoofer-4-ohm-450wrms.html

11-16 liter optimalt

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha seriøs bass er Focal tingen. Se iceaudio.no

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vart noen hårsår her?  Hvis jeg skal trøste Elustyr så er beste anlegget jeg har hørt Focal høyttalere front til ca 3000,- og 13 bass focal til 5-6000,-

 og dyreste Audison forsterkere.1-winking.gif  Og seriøst bygget av Ice Audi. Og jeg har hørt mye .

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god erfaring med Focal selv. I tidligere bygg har jeg brukt P30DB bass elementer, PS165 frontsett. Helt fantastiske elementer og god lyd. 

Forrige bilen brukte jeg bare Gladen. Også veldig fornøyd med de, men har lyst til å teste noe nytt. 

 

Har sett litt mot Blam. Noen som har testet de?

 

http://bilstereosenteret.no/products/blam-live-super-sub-10

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god erfaring med Focal selv. I tidligere bygg har jeg brukt P30DB bass elementer, PS165 frontsett. Helt fantastiske elementer og god lyd. 

Forrige bilen brukte jeg bare Gladen. Også veldig fornøyd med de, men har lyst til å teste noe nytt. 

 

Har sett litt mot Blam. Noen som har testet de?

 

http://bilstereosenteret.no/products/blam-live-super-sub-10

 

Lurer jeg og på.. spennende

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god erfaring med Focal selv. I tidligere bygg har jeg brukt P30DB bass elementer, PS165 frontsett. Helt fantastiske elementer og god lyd. 

Forrige bilen brukte jeg bare Gladen. Også veldig fornøyd med de, men har lyst til å teste noe nytt. 

 

Har sett litt mot Blam. Noen som har testet de?

 

http://bilstereosenteret.no/products/blam-live-super-sub-10

15Liter blir lite til en slik Blam sak, og den spiller klart best i portet kasse. Simulerte litt på noen slike tidligere, og da kom jeg frem til ca 30L i lukket kasse mener jeg å huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topicen sier så er jeg ute etter forslag om et godt 10" sub/bass element. 

Jeg savner litt mer bass i bilen, men jeg gidder ikke å gjøre så mye ut av det. Derfor blir det en ferdig modell tilpasset kasse. 

 

Volumet i kassa er på 15 liter. Lukket kasse. 10" åpning til element. 

Skal stå i en sedan, men jeg skal prøve å få laget en åpning i hattehylla til bass trykket. Slik at jeg får litt inn i bilen iallefall. 

 

Så er det noen som har noen gode forslag til meg? Makspris 3-4 tusen ca

 

29599_Khudos_Audi_A4__08-__B8_sedan__bas

Bygget du kassa selv, eller kjøpte du ferdig.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår