Gå til innhold

Kast i dekk/felger eller hva

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei dere som kan litt om bil og dekk,

jeg kjørte for en kort stund siden 4stk Goodyear Ice UltraGrip 16` så godt som nye med felger på Finn.

 

 

Iflg selgeren kom disse fra en Renault Florence (EL-bil) og jeg sjekket på nettet at 205/60*R16 var en de dim som passet min MB E220 W211 fra 2003. Siden felgene ikke passet (de var spec'et ulikt det E-klassen bruker) la jeg de over på de felgene jeg hadde  (med dårlig dekk som måtte skiftes). Ble gjort av Ila dekk på Brobekk.

 

Merket med en gang at det var unormalt høyt støy  og merket at noe var galt og  jeg fikk risting på rattet ved høy fart.  Gikk tilbake til Ila dekk som prøvde å avbalansere, men samme problemer. 

Dro da til et verktsted som jeg kjenner til og de kunne se at de var helt feil avbalansert. For å teste la de over bakre dekk over på foran. Det hjalp noe, men fortsatt laaangt fra normalt. Dro igjen til Ila dekk, og påpekte at de hadde brukt loddene/vekt helt feil og de justerte det. Men 3 gangen jeg var der, kunne en (som kanskje kan dekk bedre enn de andre der) fortelle meg at han så kast i dekka og sa at felga måtte byttes.

 

Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har alt kontakta selgeren og sagt at det er problemer, men at jeg skulle komme tilbake hvis det var samme problem med dekka tilbake på hans felger (som ligger hjemme hos meg).

 

 

Får man kast på dekk, felger eller begge kanskje? 
Kan man ha kast på så nytt dekk sett? De hadde ca 10mm mønster og prod i ca 2013. Virker å være meget bra dekk på tester.

 

 

Tusen takk for råd i denne saken!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel. Felgen er fin, som sagt hadde jeg den (med slitte dekk) på bilen, og var ikke i nærheten at dette problemet med risting og hoppe lyder.

 

Da er jeg sikker på at det er dekkene! Kontakter selgeren og krever å få levert tilbake. På annonsen skrev han at dekka var "nye"!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, selgeren mener at de ble solgt "as-is", mens det sto "Nye vinterhjulk" på annonsen.

Har jeg noen rettigheter her da? Han har jo klart gitt falske opplysninger og lurt kjøperen (meg)!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktkjøp er en risiko sport. 

Selger skal jo ikke lure folk, men det skjer for ofte.

 

Om du har krav på noe, eller om noen kan hjelpe vet jeg ikke. Det er vel ikke snakk om store summene vel? Er redd for at du må ta alt på egen kappe. Du kan evt si ifra til finn.no så kan de evt gjøre noe / kaste han ut. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at du ikke kommer noen vei med det. 

 

Han skriver at dekkene er brukt da

 

Brukt 1 uke og så ble bilen solgt uten v.hjul Nypris ca 9000

Send sms 930 88 444 eller mail oystein.a.berglund(at)gmail.com

Forbehold om feil i annonsen.

 

Mye som kan skje på den uka. Men du får ta det opp med forbrukerrådet og høre med de. Håper dere kommer til en løsning. Har selv kjøpt et sett med felger hvor jeg måtte bruke 3-4 tusen for å rette felgene som selger sa var perfekte. Så skjønner at du er irritert på selger. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår