Gå til innhold

Fortsatt lite varme i kupe. Audi a4 18.tq

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg har nå flushet systemet på bilen min. Fylte på ny frostveske etter rektig prosedyre. Men etter all lufting så blir det bare lunk i bilen. Varer litt så er det tilbake til kaldt igjen. Hvertfall etter bilen har vært kald og varmet opp igjen er det bare kun kald luft. :/ så merket jeg da jeg flusha systemet og helte vann gjennom rørra te registeret i bilen via en slange og flaske på tuppen som jeg fylte opp med vann. det gikk rimelig tregt gjennom rørra og det tok en evighet før jeg fikk tømt flaska. prøvde da og blåse gjennom register røra men det er tungt som om noe blokkerer. kan dette være skylkden? tett register? merktet oxo da jeg lufta systemet og kom dit jeg skal ta ut returslangen litt sånn att luftehullet er oppe så gasser jeg på litt og det bipler luft så kjem det en fin stråle etter jeg har roet motoren litt så synker stråla og blir borte. :/ eller kan det være vannpumpa som er begynner å bli defekt? blir trykk i slangen men

 

håper på hjelp fra dere.. :( 

Hilsen jacob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dut som det er vannpumpa som ikke fungerer som den skal. Kanskje er det feil med skovelen på pumpa? Kanskje ligger det et fremmedlegeme å sperrer gjennomstrømningen et eller annet sted.

Det kan hende det har klumpet seg når du renset systemet.

Tømt kjølevannet, ta ut termostaten, fylt på vann og en flaske kjølesystemrens, fulgt instruksjonene tappet av igjen og ha på rent vann. Og gjentatt denne prosessen flere ganger for å bli kvitt alle rester rensemiddelet. Så inn med ny termostat og G12+

Ikke skru av lokket på ekspansjonstanken når du lufter.

 

Hvordan er slangene er dem myke eller harde kjenn på alle slanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis registeret er tett som jeg får inntrykk av så må den skiftes.. God tid?   Ta den ut og fyll den med avfettning og la den stå et par dager og skyll godt gjennom med hageslange etterpå før montering.

Da ser du om den er blitt ny eller du må kjøpe ny

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår