Gå til innhold

Ulelyd fra motor ved gasspådrag.


Fiskedilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg. Har en 2006 mod crv 2,2diesel. Ved litt høyere hastighet, fra ca 60km/t og oppover så kommer det en veldig svak ulelyd fra motorrommet. Den kommer også når jeg slipper gassen. Men blir borte når jeg tråkker inn clutchen. Noen som har vært borti dette eller har en anelse om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som svinghjulet er dårlig.

Kommer den når du står på tomgang og russer den forsiktig oppover?

Også slitt turbo

kan verre falsk luft.

Sjekk alle slanger om dem er tette og ikke har noen sprekker.

Prøv og kjør en diagnose på bilen.

http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke prøvd å ruse den. Prøve det når fruen kommer hjem. Har også fått høre at det kan være utløserlageret? Det virker som at lyden kan komme fra clutch,drivverk eller girkassen da den blir borte når det ikke gis gass. Det er altså ingen lyd når den bare triller. Men bare når jeg gir gass, også ved forsiktig gasspådrag, og når jeg feks i 80km/t og slipper gassen slik at den bremser på giret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å ruse den, og ulyden kommer ikke da. Virker som at det har en sammenheng med drivaksling, differensial eller girkassen. Kjører jeg i 120km/t så er den veldig markant. Men forsvinner når jeg tråkker inn clutch pedalen. Og lyden er mest tydelig når det gis gass eller når jeg slipper litt på gasspedalen. Blir ikke klok på dette og gleder meg ikke til å kjøre langt med dette til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår