Gå til innhold

Audi A6 3.0 TDI 225hk

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

En mekaniker sa så fint,

-skift gir olje på 40.000 og den varer.  99% av havariene på alle bilmerker skyldes manglend girolje skift.

 

Ellers håpe jeg du får svar i morgen. :-)

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dørlåser og vindusviskere nøye, dette er ganske vanlige feil. Dessuten slitedeler som bæreboer, kuler og ledd i forstilling samt bremseskiver både foran og bak.

Motor feil manifoldspjeld og gasspjeld/stoppspjeld.dieselpumpe, turbo, kamaksler  Og sjekk av vannpumpa så den ikke lekker og at registerreima er byttet på bilen og er rimelig ny. Bytt oljefilter og olje viktig også diesel filter.

Er bilen holdt bra,vedlike og blitt tatt godt vare på så skal motoren holde.

Dette går jo også på bruken av bilen hvordan den har vert.

 

Små elektrisk feil hva det på kassa dette går mer på vedlikeholde på bilen.

Det første du bør gjøre er å.

Og bytt olje på kassa,  flushe automatkassen.

 

Og bilen har ingen problemer med å flytte på ei vogn av og til.

Så det skal ikke by på noe sak1-winking.gif

Bilen er ellers knall å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dørlåser og vindusviskere nøye, dette er ganske vanlige feil. Dessuten slitedeler som bæreboer, kuler og ledd i forstilling samt bremseskiver både foran og bak.

Motor feil manifoldspjeld og gasspjeld/stoppspjeld.dieselpumpe, turbo, kamaksler  Og sjekk av vannpumpa så den ikke lekker og at registerreima er byttet på bilen og er rimelig ny. Bytt oljefilter og olje viktig også diesel filter.

Er bilen holdt bra,vedlike og blitt tatt godt vare på så skal motoren holde.

Dette går jo også på bruken av bilen hvordan den har vert.

 

Små elektrisk feil hva det på kassa dette går mer på vedlikeholde på bilen.

Det første du bør gjøre er å.

Og bytt olje på kassa,  flushe automatkassen.

 

Og bilen har ingen problemer med å flytte på ei vogn av og til.

Så det skal ikke by på noe sak1-winking.gif

Bilen er ellers knall å kjøre.

 

 

Hei, Nå tror jeg du tenker på feil bil.. angående kamaksel og register problemer er jeg kjent med, på 2.5 TDI V6.

Dette er en 3 liter, og totalt annerledes motor har jeg forstått.. den har blandt annet registerkjede, så dette slipper man å tenke på ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår