Gå til innhold

Audi 100 2.6l - Litt av hvert

Ranger emnet


øudi

Anbefalte innlegg

Tekte det kunne bli gøy å lage en liten prosjekt tråd på dette så hvorfor ikke smile.gif.

Kjøpte meg en Audi 100 (og en delebil) for noen månder siden som jeg tenker å gjøre litt med.

Dette blir nok ett langvarig prosjekt ettersom jeg må gjøre ting etterhvert på grunn av at jeg ikke har flust med penger akkurat pga at jeg enda går på skole.

 

Det som først og fremst må gjøres for å få den gjennom etterkontrollen er å:

 

- Bytte begge bærebruer framme.

- Bytte en abs sensor.

 

Delebilen skal strippes ned å sendes på skrapern. Synd det er en 2.3 og ikke en 2.6 motor i den, men brodern har en 2.3l så motoren tenker jeg han skal få :P

 

Girkasse må også byttes da den som står i bilen holder på å gå til hælvette (ulyd osv). Derfor jeg har kjøpt en delebil.

Har blitt fortalt at det står en 6 trinns kasse i delebilen så må nok også bytte diffen bake. Står en 5 tinns i bilen nå.

 

Panser må også byttes da det falt is ned fra taket og laget noen fæle bungler.

 

 

Dette er det jeg kommer til å prioritere først og fremst men blir å gjøre andre ting også etterhvert som jeg får tid og penger:

 

- Prøve å skaffe sportsseter helst skinn men stoff funker det også(utrolig vanskelig å få tak i alle setene til sedan)

- Fikse oljelekasjer, vet at det blant annet svetter fra bunnpanne.

- Anlegg må mann jo ha.

- Kanskje sote vinduer. Har ikke bestemt meg enda, så litt usikker på om jeg vil det eller ikke.

- Senke bilen litt mer framme, da den er høyere framme en bake.

- vaske og smøre noe (tjærebelleg?) under bilen.

- (edit) sportsratt

- (edit) 6 trinns girkule :p

det er mere som jeg vil gjøre med den men ikke kommer på akkurat nå.

 

Det er allerede gjort mye med bilen fra før med tanke på karroseri og det er blant annet montert sportseksos på den og kvassere kammer(trimmkammer) mm.

 

Som sagt blir dette et langvarig prosjekt pga mangel på tid å penger men skal prøve å holde tråden litt oppdatert av og til. Må også si at jeg er ny på forumet. Har mindre eller lite peiling på bil (skrudd mye moped da) så må vel bare prøve å lære etterhvert og forumet regner jeg med blir flittig brukt smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å anskaffe nytt panser (orginalt) da det gamle uorginale var veldig tynt å fikk seg en fæl smell tidliger i vinter.

Holder også på med grikassebytte men ble stillstans i det på grunn av et kukstøkke, og må vente på deler og selvfølgelig hadde ikke skruvat det på lager så må vente extra lenge boring.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår