Gå til innhold

glødeplugger/useriøst verksted?

Ranger emnet


hillbilly-hickup

Anbefalte innlegg

hei har fått et noe lite morsomt møte med ett merkeverksted på min 2009 Isuzu som for øvrig har gått ca 150000tusen,mens jeg skriver så beveger antall verksted dager for å skifte 4glødeplugger inn i dag 45,ja du leste riktig..3kom ut riktig og en sitter tydeligvis bom fast

de kommuniserer ikke i det hele tatt og hver gang jeg hører med dem hva som skjer så kommer en ny unnskyldning opp sist gang nå var det att dem hele tiden måtte skifte bor og kjøpe nye

foreløpig så mener firmaet att jeg har en utestående regning på ca 12000tusen noe som tilsvarer rundt 9/10 timer på borring og bare det kan ikke jeg forstå for det er ikke så mye stål i en glødeplugg og virker ikke som dem har spesial verktøy for jobben men kun bor og en drill

men nok om det får på det 45 dagen på verkstedet ringte jeg nok en gang å lurte på hva fanden som forregår og da hadde dem gitt opp og nå måtte toppen av og de antydet att det kom på 25tusen ekstra,er noe her enig med meg att dette er helt på trynet av ett merkeverksted og att jeg ikke burde godta dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at du uttaler deg om noe absolutt ikke har peiling på.

 

Hvis du tror det er lett å få en glødeplugg som har knekt, så gjerne kom å prøv selv :)

Det er absolutt det værste som er. De prøver antageligvis alt de kan for å få den ut uten å pelle av toppen. Men det er desverre ikke alltid det går. Har selv vært borti å knekke glødeplugger, og har både erfaring med å borre ut å faktisk bytte topp Pga dette.

Å selvom du får spesialverktøy for dette til mange tusen kroner, så hjelper desverre ikke alltid det!

 

Vi fikk metalokk idrammen til å frese ut hele hullet til glødepluggen å dreie en sylinder å sette inn for så å borre opp å gjenge opp igjen. Da slapp vi å bytte topp. Dette var isuzu.( toppen måtte fortsatt av)

 

Hos oss må hver å en kunde som skal ha skifta glødeplugger skrive under papirer på at. Vi fraskriver oss ansvaret hvis pluggen knekker.

 

Desverre er dette ett problem på alle de fleste dieselbiler idag, ikke bare isuzu.

 

Så desverre, det er ikke verkstedet sin skyld at pluggene knekker. Men om dette burde vært mer informert om eller du burde blitt kontakta mer osv er jo en annen sak

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida er itte grønn ser du,har skrudd mye selv jeg men mest på en gammal diesel purke av en 7,3L ford og der var plugga litt lettere selv om det var 8,takk for svar selv om jeg syns det var litt vagt og att du lener deg på att verkstedet har rett,vis du ser på youtube videor så bruker de ikke lenger tid en fem minutter for å borre en glødeplugg og jeg har regning oppmot 9/10 timer? ett moderne verksted i dag skal kunne klare å skifte deler på bilen din uten att kunden skal bli belastende for de sin feil ved att de knakk pluggen tidlig i prossessen,skal jo gå ann å bruke grisepikk/andre spesial verktøy for å få ut glødeplugg men midt verkstedet har bare pratet om kjøp av bor så det var midt svar tilbake og jeg setter pris på mer tilbake meldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår