Gå til innhold

V50 som førstebil- hvor "farlig" er antall kilometer, og hva bør jeg se etter?

Ranger emnet


Førstegangskjøper

Anbefalte innlegg

Jeg så også på V50 i denne prisklassen da jeg skulle kjøpe min første bil nå i høst (tok lappen nå i januar i en alder av 44, HAHA). Så har jeg en svigerfar som er en veldig dyktig hobby-mekaniker og som har (eldre) Volvo V70 som favorittbil. Jeg ringte han og spurte om V50-en var et greit kjøp. Han gikk rett i fistel og nærmest forbød meg å kjøpe den. V50 er visstnok bare "holdt sammen av hyssing og gummistrikk" i følge han. Nei, skulle man ha eldre volvo så var V70 det som gjaldt.

 

Så jeg endte opp med en Volvo V70 2.0T fra 2001. Den hadde gått 252000 km da jeg kjøpte den og disse bilene skal visstnok klare det dobbelte og vel så det om servicer følges og de vedlikeholdes godt. Og min Volvo var så definitivt godt holdt. 

 

Redigert: Jeg håper ikke jeg tramper på noen tær her. Jeg siterer bare det min svigerfar mener. Han kan nok være litt religiøs overfor Volvo og har sterke meninger om det meste. For alt hva jeg vet kan V50-en være en veldig god bil. Regner med at flere med egen erfaring svarer deg også.

Endret av raskall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et meget stort ! i forhold til Volvo V50.

Den 1.6l dieselmotoren (riktignok den gamle, og ikke den nye som blir levert idag) den blir levert med er produsert av PSA, og har hatt vanvittig mye trøbbel med dyser og dieselpumpe. 

Har også hatt litt problemer med turbo, men det er nok relatert til LL intervaller på oljeskift.

Søker du på nettet dukker det opp masse problemer relatert til denne motoren, både på Ford Focus og Volvo V50.

Det er en motor jeg anbefaler deg å holde deg unna. Ellers er Volvo er fin bil, men som Bwana sier - det er egentlig en Ford Focus.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår