Gå til innhold

Vindusvisker forran - Demontering av stangsystem og viskemotor

Ranger emnet


bstamnes

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hvordan man får ut stangsystemet og visker motoren?

 

Etter litt fiking, samt rustløser fikk jeg demontert viskerarmen og fjernet dekselet som ligger over viskermotoren. Det viste seg da at staget var knekt rett av. Har løst de to skruene som fester stangsystemet, men det kjennes ut som om at det er et feste til (under vinduet) som jeg ikke ser. 

 

Heldigvis virker det som om viskermotoren er i fin stand.

 

Legger ved bilde av "knekken" samt stangsystemet som jeg mener skal passe.

 

 

(Bilen er en Touran 2.0 Tdi, 2006 Mod,)

 

post-154920-0-22376900-1453895523_thumb.jpg

post-154920-0-63487200-1453895523_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nok en skrue ved nummer 5 på bilde tenker jeg.

 

Kan skru av den svarte veggen mellom viskerrummet og motorrummet også for bedre plass, må først ha av den isolasjonsduken, sitter med klips som må skrus av(bruker en liten flattrekker og skru dem av med, 3-4stk) også er det 4-6 torxskruer til den svarte veggen så kommer du nok bedre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Mr.Burns.

 

Jeg måtte av med veggen mellom visker rommet og motor rommet. 4 stk klips som måtte skrues av på islolasjonsduken og 5 torx skruer som måtte av på veggen. Da var det enkelt å dra ut stagsystemet som hadde en slik "pinne" som vist på bildet nr#5 til Opel Astra. Tror faktisk det er nesten umulig uten å skru ut veggen som jeg gjorde.

 

Takker for innspill.

 

Kommer bilde om overføringen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår